بیانه هاجبهه

اطلاعیه جبهه دمکراتیک مردمی احواز بمناسبت 12 دسامبر روز ملی ازربایجان جنوبی

در چنین روزهائی از سال 1945 ملت مبارز تورک ازربایجان جنوبی به منظور تاسیس دولت ملی مستقل علم ازادی و استقلال خود را بر افراشت و با اعلان دولت ملی ازربایجان، خواست ملی و انسانی و قانونی خود را اعلام نمود تا بتواند همانند تمامی ملل ازاد دنیا، آینده سیاسی، اقتصادی وفرهنگی خود را در اختیار داشته باشد.
ملت تورک ازربایجان در مدت کوتاهی حکومت و بارلمان ملی خود را انتخاب نموده و ارتش مستقل خود را بنیان نهاد تا بتواند مستقلانه از ظلم و ستم اشغالگران ایرانی اینده خود را بسازد. بدون شک این روند که همراه با اعلان جمهوری کوردستان توسط شهید قاضی محمد و دولت مملکت مشرق عربی توسط شیخ یونس عاصی در احواز و نفوذ کمونیست در منطقه ؛ کشورهای استعماری غربی پيروز شده در جنگ جهانی دوم را نگران کرده بود. این کشورها با به سرکار اوردن فرزند رضا پهلوی و مسلح کردن آن به سلاحهای مدرن و کمک نظامی، دولت ازربایجان جنوبی را اشغال و حکومت جوان آن را سرنگون کرده و در ازربایجان جنوبی مرتکب جنایتهای فجیعی شدند . البته این جنایت اشغالگران در کوردستان با اعدام شهید قاضی محمد و در احواز با عقب نشینی شیخ یونس العاصی به عراق و اسارت صدها خانواده عرب احوازی وابسته به ارتش شیخ یونس العاصی و تبعید آنان به شهرهای شمال به اصطلاح ایران با پای پیاده که بسیاری از آنان در میان راه جان باختند ورق خورد.
ملل تحت اشغال ایران،
همینک که فرزندان ملل بیش از سه ماه است که به خروش امده تا ریشه ظلم و استبداد و اشغالگری را برچینند و در این راه صدها شهید و هزاران اسیر را تقدیم کردند، اتحاد مبارزاتی و هماهنگی آن و همچنین پایداری و اصرار بر خواسته های تاریخی مبارزه چندین دهه ملل تحت اشغال و ستم ایران که همانا ازادی، برابری و حق تعیین سرنوشت و استقلال ملتها است یک ضرورت تاریخی است . مبارزاتی که با خون عزیزترین فرزندان این ملل دهها سال است که رشد کرده و همینک به ثمر رسیده، نباید توسط فرصت طلبان و مرکز گرایان به هر نام و نشانی مصادره شد.
اشغالگری دیگر با نام و نشان مختلف زنجیرهای اسارت و بردگی را مجددا به دستان ازادیخواه ملل زده و راه طولانی ازادیخواهی را طولانتر کند.
همرزمان و فرزندان ملت تورک ازربایجان جنوبی
جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز ضمن گرامی داشت این روز ملی و محکوم کردن اشغال مجدد ازربایجان جنوبی این مناسبت ملی را مغتنم شمرده، مجددا حمایت کامل خود را از حق تعیین سرنوشت ملت تورک ازربایجان جنوبی اعلام کرده، و اشغال مجدد كشور ازربایجان جنوبی توسط رژیمهای متعاقب دولت اشغالگر ایران را محکوم میکند . و ضمن تاكيد بر اينكه مبارزات رهائی بخش ملت تورک ازربایجان جنوبی و تمامی مبارزات ملل تحت اشغال ایران را مبارزات خود دانسته و همراه با همه ملل و هم گام به مبارزات آنان تا رهائی و استقلال کامل به مبارزه ادامه خواهد داد. کما اینکه در این شرایط حساس، جبهه لازم مى بيند که مجددا مواضع خود را در انقلاب کنونی وخواسته های بحق ملل تحت ستم و اشغال ایران اعلام کند.
1-: جبهه دمکراتیک مردمی احواز همراه با همه فرزندان ملل تحت اشغال ایران سرنگونی رژیم اشغالگر و تروریست ایران را گامی بسيار مهم در جهت تحقق ازادی و دمکراسی و حق تعیین سرنوشت ملل میداند وبرای هماهنگی و اتحاد مبارزاتی ملل تحت ستم و اشغال شده برای ایجاد یک اتحاد استراتژيك فعالانه کار کرده و آن را تنها ائتلاف واقعی خواهان سرنگونی رژیم ورساندن ملل به ازادی ؛ دمکراسی ؛ حق تعیین سرنوشت و استقلال میداند.
2-جبهه دمکراتیک مردمی احواز احترام به حق تعیین سرنوشت ملل تحت ستم و اشغال ایران بر اساس اعلامیه جهانی حقوق بشر را اساسى ترین خواسته های ملل و سازمانهای ملل تحت ستم دانسته وآن را ضامن اساسی دمکراسی ؛ ازادى و جامعه مدنی بدور از تبعیض اینده میداند.
3- جبهه دمکراتیک مردمی احواز برای تحقق خواسته های مشروع ملت عرب احواز که همانا حق تعیین سرنوشت و ازادی احواز است مبارزه میکند و در این راه ملل تحت ستم و اشغال شده توسط ایران را متحدان استراتژيك خود میداند.
4- جبهه دمکراتیک عدم اعتراف سازمانهای ایرانی به حق تعیین سرنوشت ملل غیر فارس تحت ستم و اشغال دولت ایران را عامل اساسی عدم اعتماد ملل به این سازمانها دانسته و عدم تشکل ائتلافی وسیع برای رهبری مبارزات علیه رژیم استبدادگر و تروریسم و اشغالگر جمهوری اسلامی دانسته ؛ چهره منافقگونه و ضد ازادی و حق بشر این سازمانها را میرساند .
5- جبهه دمکراتیک مردمی احواز از جامعه جهانی میخواهد که به صدای اکثریت ساکنین جغرافیای سیاسی کشور موسوم به ایران که همانا ملل غیر فارس هستند گوش داده حق تعیین سرنوشت ملل را محترم، تا دیکتاتوری و تروریسم مجددا باز تولید نشود و دمکراسی ؛ ازادی ؛ حقوق بشر ؛ امنیت وصلح در منطقه جایگزین باشد خشونت رعب تروریسم و جنگهای مذهبی و مهاجرتهای دسته جمعی تبديل به صلح و ارامش و رسيدن به تعيين سرنوشت ملتهاى تحت اشغال تامين شود .

پاينده و پيروز اتحاد و همبستگى ملل تحت اشغال ايران
جبهه دمكراتيك مردمى احواز
www.Alahwaz.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا