الاحوازب: ملل تحت ستمبیانه هاجبههجهانملل تحت ستمگزارش ها

اقتصاد سرقتی و نابودی سرزمین

اقتصاد سرقتی و نابودی سرزمین

مقدمه
در طول تاریخ بشر، اقتصاد زمینه ساز و بستر همه پیشرفت های علمی، صنعتی و حتی فرهنگی جوامع گوناگون بوده است. کشورهایی همچون هند، برزیل، سنگاپور، امارات، و اخیرا چین با استفاده از منابع و امکانات موجود و طبیعی خود توانستند در اندک زمانی به پیشرفت‌های شگرفی در زمینه های مختلف و به طبع آن توسعه پایدار اقتصادی دست یابند.
بعنوان مثال شهر دبی واقع در امارات متحده عربی است، تا چندی پیش متشکل از بیابان و چند ساختمان کوچک بود اکنون به عنوان یکی از توسعه یافته ترین شهرهای جهان شناخته می‌شود. شهری که مجلات معتبر و بزرگ غربی از آن چنین یاد میکنند: ثروتمند، قوی، ارزان و… این شهر مدرن توانست در مدتی اندک کلان شهری همچون نیویورک را نیز پشت سر گذارد. گرچه رشد اقتصادی دبی با صنعت ناچیز نفت آغاز شد، اما بیشتر درآمد دبی از منطقه آزاد جبل علی، فروش ملک به شهروندان خارجی در مناطق آزاد، اعطای اقامت، صدور دوباره کالا، ترانزیت مسافر و کالا و همچنین قسمت بزرگی نیز از گردشگری و دیگر خدمات مالی و بازرگانی تامین می‌شود. دبی همچنین از راه ساخت و سازهای بزرگ و نیز رویدادهای تفریحی و ورزشی هیجان انگیز توجه جهانیان را بخود جلب کرده است. ترفندهایی بسیار ساده اما هوشمندانه و بدور از اتکا به صادرات نفتی!!

در بحث توسعه پایدار اقتصادی هر کشوری نیاز به امنیت اقتصادی دارد تا بتواند رفاه جامعه و مردم خود را تامین نماید. امنیت اقتصادی در تمامی زمینه های خرد و کلان از کنترل بازارهای محلی گرفته تا مبادلات بانکی و ارزی، تولید کالا و خدمات، صادرات و واردات کشور را شامل می‌شود. در صورت وجود چنین پارامترهایی سرمایه‌گذاری خارجی در کشور صورت گرفته و آن کشور مانند سایر کشورها همچون سنگاپور و یا دبی امارات به رفاه اجتماعی و اقتصادی خود خواهد رسید.
در کشوری مانند ایران ربات‌های تبلیغاتی و جارچیان نظام منفور ولایت فقیه همیشه سخن از توسعه پایدار اقتصادی و گاها هم صحبت از سند چشم انداز 20 ساله کشور می‌کنند، سندی که ماحصل غور و اندیشه های علیل و ژرف رهبرشان علی خامنه ای(قافله سالار دزدان) است. اما چرا این کشور با داشتن منابع عظیم نفتی، گاز، معادن، محصولات متنوع کشاورزی، و بستر های بی بدیل گردشگری طبیعی و تاریخی، نتوانسته است حتی یک هزارم ترقی و پیشرفت کشوری چون امارات را داشته باشد؟؟
با وجودیکه این کشور جعلی بیش از 80% درآمدهای اقتصادی خود را از راه دزدی و سرقت نفت و گاز و محصولات کشاورزی و دریایی سرزمین اشغال شده احواز تامین می‌کند، اما در عمل می‌بینیم که بخش اعظم درآمدهای ارزی و بودجه حاصله را صرف خرید، ساخت و انباشت تسلیحات نظامی و کشتار جمعی، کمک های بلاعوض مالی و تسلیحاتی به گروه‌ها و سازمان‌های عقیدتی تروریستی منطقه(حوثی ها، حزب ا… لبنان، القاعده و…)، پرداخت حقوق و مزایای افراد عضو این سازمان‌ها و نیز صرف برنامه های موشک سازی و تروریسم بین المللی سپاه پاسداران و ساخت و ساز و راه اندازی پروژه‌های لوکس ساختمانی، جاده سازی و بیمارستان و مدرسه در جنوب لبنان، و تجهیز لوکس حرم امامان شیعه در کربلا و نجف می‌کند.
تمامی این هزینه های نجومی از جیب ملت و دسترنج اقشار ضعیف جامعه منجمله از محل ثروت های به سرقت رفته زیر پای ملت احوازی بدست می‌آید. بگذریم از آن بخش بزرگی که صرف پر شدن حساب‌های بانکی ملایان و آقازادگان و خرید خودروهای لوکس گران قیمت خارجی می‌شود و البته آن بخش بزرگ دیگر که بنام سهم رهبری در صنایع، معادن، کشاورزی، شیلات و سازمان های مختلف و دیگر ارگانها به حساب ایشان واریز میشود. این ددمنشی و خوی وحشی گری رژیم منفور ایرانی تا بدانجا رسید که امسال ردیف بودجه‌ای برای احواز(با نام جعلی خوزستان) در نظر گرفته نشده است!!! ظلم عریان دیگری نیز که چندی پیش بر سند آن در مجلس فرمایشی مهر تایید زدند، انتقال تمام آب دجیل الفرات(کارون) به اصفهان است!!!
هدف آن است که تمام زمین‌های کشاورزی احواز به بیابانی خشک و لم یزرع تبدیل شوند، آنگاه با این خدعه کشاورز عرب مجبور به رها نمودن زمین و یا فروش آن به نهادهای وابسته به سپاه و دیگر شرکت‌های نزدیک به حکومت می‌شود. بعد بر روی همین زمین ها ساخت و ساز کلونی‌های فارس نشین آغاز می‌گردد و جمعیت فارس جدیدی وارد احواز می‌شوند. با این ترفند کثیف فارسیزاسیون احواز تکمیل تر از گذشته خواهد شد تا دیگر هیچ عرب احوازی و هیچ سازمان حقوقی بین المللی نتواند ادعا کند که اینجا متعلق به مردم عرب احوازی و یک سرزمین کاملا عربی است و نه یک سرزمین فارس نشین.
باقی مانده زمین های کشاورزی را نیز با رهاسازي آب پشت سدها در زمستان و جاری کردن سیل بر روی آنها که باعث نابودی محصولات کشاورزی خواهد شد، نابود میکنند. نقشه و طرحی بسیار سخیف و بزدلانه و ننگین از نظام نژادپرست پارسی خودبرتربین.
با عدم تخصیص بودجه و سرقت شط دجیل (کارون) هرگز نمی‌توانید تیر خلاص را به عرب احواز شلیک کنید، همانطور که نتوانستید در طول 90 سال سرقت نفت و گاز این سرزمین و مالکان اصیل آن، آنها را از پای در آورید و یا حتی از سرزمینشان بکوچانید. هرگز هرگز نمی‌توانید.
در هیچ زمانی از تاریخ استعمارگری و چپاول دیده نشده است که کشور استعمارگر حق مردم مستعمره را ولو هم ناچیز و اندک، نپرداخته باشد. اکنون این سرزمین تاریخی که حتی تاریخ پر شکوهش را نیز به سرقت برده و بنام خودشان ثبت کرده‌اند، محروم از مال و دارایی خود شده است. هنگامی که درآمدهای نجومی کشور صرف هزینه های نظامی و برنامه های ترور و تروریسم بین المللی و هرچه غنی تر کردن سازمان‌های چریکی آدمکش منطقه مانند حوثیان و سپاه پاسداران شود، مسلما مشکلات بغرنج اقتصادی و اجتماعی و سیاسی گریبانگیر کل رژیم خواهد شد. در نتیجه بحران (داخلی و خارجی) آغاز میشود. خشونت در اشکال مختلف آن (مثل تظاهرات داخلی آتش زدن بانک‌ها و پمپ بنزین‌ها، تحریم‌های بین‌المللی و..) شروع می‌شوند. و در نتیجه این خشونت تبدیل به یک مانع جدی در راه توسعه پایدار اقتصادی و رفاه جامعه می گردد. اینست که کشور و حتی فرهنگ مردمی به قهقرا خواهد رفت. این برنامه همان چیزی است که ملایان معمم و حضرات آیات عظام خواهان آن و مأمور به اجرای آن هستند.
چرا که ملایان پیمانکاران گماشته شده از سوی آنهاست به منظور ایجاد آشوب و تفرقه و جنگهای قومی مذهبی نه تنها در کشور جعلی ایران، بلکه در کل منطقه عربی خاورمیانه و پیش قراولان تجزیه آن هستند. در ایران بوی جنگ شهرها به واسطه انتقال آب از شهری به شهر دیگر به مشام می‌رسد. شما که بعنوان نمایندگان این شهر و آن شهر در مجلس حافظ منافع مردم خویش هستید، پیش قربانیان این جنگ خواهید بود؛ مردم هرگز شما خائنین را نخواهند بخشید. مردم از این حکومت سراسر حیله گر آدمکش آخوندی متنفرند، از شالوده و اساس آخوندیسم نفرتی بس عمیق دارند. چون مدام خود را نفرت انگیز ظاهر کرده است. دولت و نظام چپاولگر آن صورتحسابی را می‌پردازد و خواهد پرداخت که به خیلی پیش از اینها باز می‌گردد. ولی مصمم ترین نظام در اجرای این صورتحساب بوده و بنابراین پشت آن را امضاء کرده است. تنها راهی که پیش رویش مانده سرکوب خونین مردم بالاخص عرب احوازی، و ملل ترک آذربایجان جنوبی ، کورد و بلوچ ها و غیره است.
                         نصر من الله و فتح قریب


مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی احواز
فؤاد فرج پور

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا