الاحواز

تهدید به اعدام اسیر سياسى عرب احوازی در آخرین جلسه دادگاه انقلاب الاحواز اشغالی

به گزارش منابع اطلاع رسانی جبهه دموکراتیک مردمی احواز، “اسیر جاسم حيدرى” فرزند كويت از اهالى كوى زعفرانيه شهر احواز پایتخت اشغالی در آذرماه 1396 توسط اداره اطلاعات تروریست فارسهای اشغالگر اسیر شد.

در ادامه افزدند؛ “اسیر جاسم حيدرى” در شعبه دوم دادگاه انقلاب رژیم در الاحواز پایتخت به اتهام کذب بغي[اقدام مسلحانه علیه حاکمیت و اساس نظام فاشیستی ایران اشغالگر] محاكمه شد.

اسیر جاسم حيدرى بعد از زندان اوين به بازداشتگاه اداره اطلاعات رژیم در احواز پایتخت منتقل شد.

در همین راستا مادر وی “مرضيه حيدرى” 48 ساله نيز توسط نیروهای اطلاعاتی ایران فاشیست جهت فشار و اخذ اعترافات اجباری از فرزندش در 20 اسفند ماه 1396 به اسارت در آوردند. و سپس مادر وی را به زندان الهویره (سپيدار) در احواز پایتخت منتقل و با قرار وثيقه آزاد شد.

لازم به ذکر است، جاسم حيدرى چندين ماه در بازداشتگاه اداره تروریستی اطلاعات تحت شديدترين شكنجه های روحى و جسمی قرار گرفت و سپس به زندان شيبان مرکزی انتقال یافت.

در آخرين جلسه دادگاه تشریفاتی به اصطلاح “انقلاب” ، قاضى پرونده به وی اینگونه اطلاع داد: “دادگاه انقلاب و اداره اطلاعات(رژیم خوانخوار)تصمیم گرفته‌اند كه براى شما حكم اعدام صادر شود و ما به زودی این حكم را به شما ابلاغ خواهیم کرد”.

پيشتر نيز یک هئيت بازرسى رژیم به زندان مرکزی شيبان مراجعه نموده و برخی از اسیران خواسته هائى را مطرح ساختند. در این بین، اسیر زندانی، اسیر جاسم حيدرى نيز موضوع بلاتكليفى خود را مطرح ساخت، قاضى ناظر زندان شيبان با لحنی تمسخرآمیز به وی جواب داد: حيدرى تو ديگر چه درخواستى دارى، ما كه مى خواهيم تو را اعدام كنيم!.

فعالان حقوق بشر از الاحواز اشغالی ميگويند، حكم اعدام براى اسیر زندانی، حيدرى بطور رسمى اعلام نشده است اما فقط قاضى پرونده او را به اعدام تهديد كرده بود.

اسیر جاسم حيدرى در اعتراضات اخير زندان مركزى الاحواز اشغالی زندان شيبان، جزء اسیرانی است كه بعد از اعتراضات به بيرون از زندان و به مکانی نامعلوم منتقل شد. وی هم اكنون در قرنطينه بسر می‌برد.

فواد فرج پور

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی احواز
WWW.ALAHWAZ.COM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا