جغرافياي ايران جعليجهان

مانور نظامی امریکا با حضور پر توان کشورهای عربی کابوسی دیگر برای ملایان اشغالگر

فرماندهی مرکزی نیروی دریایی آمریکا از آغاز یک رزمایش بزرگ دریایی شامل ۵۰ کشور از جمله عربستان سعودی، امارات و مصر خبر داد و نوشت که این مانور تا اواسط ماه آینده ادامه خواهد داشت.

نیروی دریایی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این مانور خلیج همیشه عربی و دریای عرب، دریای سرخ، خلیج عمان، اقیانوس هند و مناطق ساحلی در شرق آفریقا را پوشش می‌دهد.»

براساس اعلام این نهاد نظامی در این ارزمایش ۷هزار پرسنل و ۳۵ کشتی و ناو مشارکت دارند که بر ۵ حوزه اصلی شامل فرماندهی و کنترل مشترک، سیستم‌های بدون سرنشین، اقدامات متقابل مین، ادغام هوش مصنوعی و سلامت جهانی تمرکز دارد.

به گزارش شبکه العربیه عربستان، این رزمایش قرار است تا اواسط ماه مارس با حضور کشورهای خاورمیانه ادامه یابد

این دومین رزمایش بزرگ به رهبری ایالات متحده در منطقه طی یک ماه است، زیرا ناوگان پنجم مستقر در بحرین در اوایل ماه جاری بزرگ‌ترین رزمایش دریایی در خاورمیانه را رهبری کرد.

این رزمایش با شرکت ۹ هزار پرسنل و حدود ۵۰ کشتی و ناو متعلق به بیش از ۶۰ کشور و سازمان بین المللی برگزار شد و بزرگ‌ترین رزمایش در منطقه بود.

العربیه نوشته است که این رزمایش‌های مشترک با توجه به مناقشات فزاینده بر سر برنامه هسته‌ای ایران جعلی صورت می‌گیرد، که در بیانیه اخیر ایالات متحده گفته شده است که «از محدودیت‌های نیاز غیرنظامی فراتر رفته» و به بهانه‌ای برای تشدید تنش در منطقه و جهان تبدیل شده است

رضا فرج پور


مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی احواز
HTTP://ALAHWAZ.COM
https://t.me/adpffarsi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا