دیدگاه‌ها

چریک‌ و‌ نبردهای چریکی (بخش 20)

در بخشهای گذشته گفتیم که عملیات چریکی باید گسترهٔ وسیعی از اهداف انسانی و مادی را شامل شود؛

این اهداف شامل تخریب خطوط لوله نفت و گاز، انبارهای نفت، پالایشگاه‌ها و پتروشیمی ها، جاده‌های اصلی و اتوبان‌ها، پاسگاهها، انبارهای مهمات، سربازخانه‌ها، همه نوع وسایل حمل و نقل پلیس و نظامی، ادارات و سازمان‌ها، انبارهای موادغذایی و غلات، بنادر و کشتی ها و افراد عالیرتبه نظامی و سیاسی مرتبط با اشغالگران، آتش زدن کشتزارها(مانند مزارع نیشکر) و مراکز تجاری اشغالگران و موارد فراوان دیگر را باید بطور منظم و سیستماتیک تخریب کرد.

بطور مثال یک چریک روستایی (در هنگام روز) میتواند مزارع نیشکر را به آتش بکشد. قبل از انجام عملیات باید آسمان منطقه هدف را بوسیله دوربین دوچشمی با برد حداکثر ۵ کیلومتر بمنظور اطمینان از عدم وجود پهبادهای جاسوسی، بررسی کرد. حداکثر سقف پروازی این پهپادها بین ۳ الی ۵ کیلومتر است. البته انواع نظامی جاسوسی بسیار پیشرفته آنها تا ۱۸ کیلومتر بوده که در دست آمریکاییها و روس‌ها و دول پیشرفته در این صنعت هستند. با یک دوربین ساده میتوانید آسمان منطقه را براحتی کاوش کنید و عملیات را انجام دهید. هرچند توصیه اکید میشود که عملیات در شب صورت گیرد.
تخریب اینگونه اموال متعلق به اشغالگران، ثمرات انقلاب چریکی بی بدیلی را به ارمغان آورده و باعث سردرگمی و وحشت و افزایش روحیهٔ یأس و ناامیدی عمیق در میان نیروهای اشغالگر و در نهایت با گسترش دامنه و شدت عملیات باعث عقب‌نشینی های بیشتر اشغالگران میشوند.

عملیات باید بنحوی انجام شود که مردم نه تنها مضرر نشوند، بلکه از آن منتفع شوند. مثلا تخریب یک انبار موادغذایی و مصادره اموالش بجای آتش زدن آن، باعث نفع مردم خواهد شد. چرا که موادغذایی سالم مانده و مردم مایحتاج خود را فراهم میکنند.

برخی نکات متفرقه

جنگ روانی: هدف از این تاکتیک ایجاد ترس و استرس در میان نیروهای اشغالگر است. این روش با استفاده از وسایل ارتباط جمعی مثلا نامه یا حتی تلفن صورت میگیرد. ارسال یک نامه تهدیدآمیز به فرمانده یک پاسگاه یا پادگان نظامی با هر نوع مضمونی که باشد، حربهٔ بسیار موثری است. نامه را سعی کنید با دست مخالف خود بنویسید تا شناسایی دستخط شما بوسیله پلیس غیرممکن باشد. یا آنکه آنرا تایپ کرده و سپس بفرستید. فراموش نکنید آدرس خود را غیرواقعی بنویسید.

استفاده از طرح‌های عملیاتی قلابی: یک طرح و نقشه قلابی از یک‌ حمله و عملیات چریکی تهیه کنید و سعی کنید آنرا از طریق یکی از عوامل جاسوس پلیس که از قبل او را شناسایی کرده‌اید، بدست اشغالگران برسانید. این نیز آنها را سردرگم کرده و باعث آماده‌باش چندروزه آنها میشود. همین امر سبب خستگی و استرس زیاد در روحیه اشغالگران‌ خواهد شد.

پروپاگاندا: تا میتوانید شایعه پراکنی کرده و خبرهای غیرواقعی را در میان مردم دهان به دهان پخش کنید. بطور مثال چنین شایع کنید که قرار است در فلان تاریخ حمله وسیعی از سوی صدها چریک مسلح به یکی از پالایشگاه‌ها شود. این عمل نه تنها باعث آماده‌باش نظامیان میشود بلکه باعث وحشت و حتی تعطیلی پالایشگاه‌ها شده و ضربه اقتصادی و همچنین ضربه روانی عمیقی به پیکره رژیم اشغالگر وارد میکند.

عضوگیری و پذیرش رزمندگان باید بسیار حساب شده و با دقت و هوشیاری بالایی صورت پذیرد. نباید به رزمندگان و سایر چریک‌ها اجازه داد که هرچیز و هر نوع مطلبی راجع به امور جاری عملیات آینده را بدانند یا اینکه سایر افراد چریک را بشناسند. هر کس باید تنها آنقدر بداند که برای انجام وظایفش لازم دارد.

انتقال مجروحین به خانه های امن در هنگام درگیری و عقب نشینی باید از کوچه پس کوچه‌ها و بوسیله موتورسیکلت صورت گیرد تا دشمن نتواند با خودروهای خود شما را تعقیب نماید.

تاریخ و محل قرارها را باید بخاطر بسپارید و نباید آنها را در جایی بنویسید. هیچگاه نام افراد و فعالیتها و شماره تلفن آنها را در دفترچه‌های یادداشت، یا حاشیه روزنامه ها و کاغذ پاره ها ننویسید. کوچکترین اثر از شما برای ردیابی شما از سوی پلیس، از چشم آنها دور نمی‌ماند.

مرکز اطلاع رسانی جبهه دموکراتیک مردمی الأحواز
HTTP://ALAHWAZ.COM
https://t.me/adpffarsi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا