جهان

دستگاه قضای بحرین افرادی که دخیل در پولشوی ودور زدن تحریمها ایران را بازداشت کرد

روز پنجشنبه ، دادستان عمومی بحرین از مراجعه افراد درگیر در یک طرح گسترده پولشویی به نفع اشغالگر ایران خبر داد.
در جزییات ، دکتر علی بن فاضل البوئین ، دادستان کل بحرین ، روز پنجشنبه فاش کرد که پس از تحقیقات گسترده که چند سال به طول انجامید ، دادستان عمومی از افراد درگیر در یک طرح عظیم برای پولشویی ، توضیح داد که دادرسی های مربوط به پولشویی میلیاردها دلار از طریق بانک “آینده” که توسط دو بانک ایرانی کنترل شده بود ، یعنی “بانک ملی ایران” و بانک “صادرات ایران”.

وی افزود: نتایج تحقیقات مقدماتی دادستانی عمومی منجر به کشف یک طرح بزرگ شد که اشخاص مختلف ایرانی از جمله اشخاص درگیر در تأمین مالی تروریسم یا مشمول مجازات های بین المللی را قادر به انجام معاملات بین المللی در عین جلوگیری از نظارت نظارتی می دانست.

به نوبه خود ، دادسرای عمومی متهمان مختلف را به جرم چندین قانون ، طبق قانون منع و مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم ، و همچنین به دلیل نقض قوانین و مقررات بانکی در پادشاهی ، متهم کرد.

دادستان کل کشور همچنین با اشاره به اینکه دادسرای عمومی پرونده ها را به دیوان بزرگ کیفری ارجاع داده است ، افزود: پیش بینی می شود با ادامه تحقیقات در مورد هزاران تراکنش باقیمانده ، تعداد بیشتری از افراد درگیر در این طرح شناسایی میشوند.

مركز اطلاع رساني جبهه دمكراتيك مردمي الاحواز

علي الاحوازي 

2020.02.14

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا