الاحوازملل تحت ستم

کرونا در زندان؛ گزارشی از وضعیت محبوسین آذربایجانی در زندان اوین و زندان های آذربایجان

طی گزارشات موثق و تماس محبوسین سیاسی آذربایجانی، وضعیت زندانیان زندانهای ایران نگران کننده گزارش می شود.

در تماس فعالین آذربایجانی اطلاع داده شده که دو نفر از زندانیان بند ۴ زندان اوین پس از بروز علائم مشابه ویروس کرونا و بد حالی به درمانگاه زندان اوین منتقل شده اند و همچنین تمامی فعالیت های خارج از بند متوقف شده و بند مذکور پس از … به حالت قرنطینه در آمده است . آقایان توحید امیرامینی ،کیانوش اصلانی و کاظم صفابخش در بند ۴ در حال سپری کردن دوران محکومیت خویش هستند.

همچنین از بندهای دیگر زندان اوین از جمله بند ۸ که ابراهیم نوری و جعفر رستمی راد در آن بند محبوس می باشند گزارشهای مشابهی به بیرون درز کرده است.

متاسفانه از وضعیت آقایان علیرضا فرشی ، اکبر نعیمی ، احسان شکر خدایی و خانم زینب همرنگ اطلاع دقیقی در دسترس نیست و این مسئله بر نگرانی بیشتر خانواده های فعالین دامن زده است.

همچنین طی گزارشهای واصله و تماس فعالین با نزدیکان ، بند سلامت زندان مرکزی اردبیل کلا تخلیه گردیده و زندانیانی که علایم شبیه به ویروس کرونا را دارند به بند مذکور منتقل می شود.عباس لسانی ، مژگان صیامی،رحیم غلامی و یوسف کاری هم اکنون در بندهای ۷ امنیتی، بند نسوان و بند ۱ زندان در حال سپری کردن دوران محکومیت خویش هستند.
لازم به یاد آوریست که آقای رحیم غلامی بعلت بیماری آسم و مشکلات تنفسی و آقای عباس لسانی بعلت مصرف داروهای مرتبط با چربی و بیماری کبدی بیشتر در معرض خطر این بیماری می باشند و این مسئله نگرانی از وضعیت سلامت این فعالین و دیگر زندانیان را تشدید نموده است.

طی روزهای گذشته آقایان صالح ملا عباسی وسلیمان کاظمی بعلت شیوع بیماری کرونا توانسته اند که با دریافت مرخصی از زندان اهر خارج شوند.اما زندانیان زندانهای دیگر از جمله لطیف حسنی در زندان رجایی شهر ، علی عزیزی،سجاد شهیری، امیر ستاری،محمد عبدالمحمدزاده و… در زندان مرکزی تبریز. خانم حکیمه احمدی و ابوالفضل فکوری،محرم ولی پور ،اکبر عزیزی و غلامرضا رشیدی در زندان مراغه کماکان در زندان و وضعیت نگران کننده می باشند.

خانواده های فعالین آذربایجانی بعلت نگرانی از وضعیت بستگانشان به مقامات قضایی و مسئولین زندان در شهرهای تهران،تبریز و اردبیل مراجعه نموده اند و علی رغم صدور بخشنامه رئیس قوه قضاییه مبنی دادن مرخصی به زندانیان امنیتی که دارای حکم کمتر از ۵ سال پی باشند همچنان هیچ کدام از فعالین یاد شده نتوانسته اند از امکان آزادی موقت برخوردار شوند.


لازم به ذکر است با توجه به محیط بسته زندان، تغذیه نامناسب ، نبود امکانات بهداشتی و پزشکی لازم، تراکم بالای جمعیت، بروز موارد مشکوک به کرونا در برخی زندانها موجب نگرانی زندانیان و خانواده های آنان شده است و بی شک مسئولیت هر اتفاق ناگوار علیه زندانیان آذربایجانی بر عهده مسئولین امنیتی _ قضایی خواهد بود.

مركز اطلاع رسانى جبهه دمكراتيك مردمى احواز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا