الاحوازملل تحت ستم

فوت یک زندانی احوازی در زندان قوچانی خراسان

منابع خبری جبهه دموکراتیک مردمی الاحواز گزارش دادند که یک زندانی احوازی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در زندان قوچانی خراسان جان خود را ازدست داد و یکنفر دیگر نیز به این ویروس آلوده شده است.

گزارش‌های واصله تأیید میکنند كه زندانی الاحوازی آقای “رحمان حبیب عساکره” در بازداشتگاه قوچانی در معرض خطر مرگ قرار دارد.

رحمان حبیب عساکره از شهر الخلفیه (با نام جعلی رامشیر) استاد و دارای مدرک فوق لیسانس جامعه شناسی است که در سال 2011 دستگیر شد و با تبعید به قوچانی به بیست سال زندان محکوم گردید.

این منابع افزودند: این اسیر زندانی و بقیه بازداشت شدگان از علائمی شبیه به علائم ویروس کرونا رنج می‌برند. زندانیان از مدیریت زندان خواستار مراقبت های اولیه پزشکی و انجام آزمایشات شده‌اند اما پاسخی به خواسته های آنها داده نشده است.

خانواده این زندانی اظهار داشتند كه آخرین تماس با رحمان عساکره سه روز پیش بوده و از آنروز تاکنون هیچ اطلاعی از وضعیت سلامتی وی ندارند. وی از علائم بیماری جدی رنج میبرد اما به گفته این زندانی، مدیریت زندان به خواستهای آنها پاسخ نداده‌اند.

گفتنی است پس از شیوع ویروس کرونا در جغرافیای سیاسی ایران اشغالگر، حکومت غیر مشروع ایران برای موفقیت انتخابات مجلس، بحران کرونا را پنهان نگه داشت. گزارشهای متعدد از داخل حاکی است که ویروس کرونا در بین زندانیان و در سایه اوضاع اسفبار بهداشتی گسترش یافته و مدیریت زندانها اجازه انجام آزمایشات و مداوای زندانیان بیمار در خارج از زندانها را نمیدهند.

مرکز اطلاع رسانی جبهه دموکراتیک مردمی الاحواز

مترجم: فواد فرج پور
5 مارس 2020
WWW.ADPF.ORG

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا