الاحوازملل تحت ستم

فاجعه سیاسی اشغالگران فارس در تعامل با کورونا

مرکز رسانه‌ای الأحوازيه گزارش داد که منابع پزشکی درون جغرافیای سیاسی ایران جعلی در جلسهٔ “کمیته کنترل و مبارزه با ویروس کرونا”، تأیید کردند که آمار رسمی مرگ و میری که روز شنبه توسط وزارت بهداشت اعلام شده است،(تعداد 145نفر فوت شده و 5823نفر آلوده به ویروس)، بسیار کمتر از تعداد واقعی فوت شدگان در بیمارستانهای کل جغرافیای سیاسی موسوم به ایران است.
یک متخصص بهداشت و درمان در کمیته کنترل و مبارزه با ویروس کرونا گفت: “اختلاف فاحش بین ارقام رسمی اعلام شده توسط وزارت بهداشت با ارقام واقعی در این واقعیت نهفته است که وزارت بهداشت آمار مرگ و میرها را بر اساس آنچه که در گواهیهای مرگ ثبت میشود(علت مرگ)، شمارش میکند.”
این کارشناس بهداشت توضیح داد: “بیمارستان ها و پزشکان در گزارشهای خود علت مرگ را ذکر میکنند، اما پزشکی قانونی منصوب شده توسط قوه قضاییه باید تمامی جسد متوفی را کالبدشکافی و بررسی کند. که در اینصورت علت مرگ را در گواهی رسمی ذکر میکند و لزوماً آنچه را که پزشکان و بیمارستانها اعلام میکنند نباید بعنوان دلیل اصلی مرگ ثبت نمود.

وی افزود: مسئولان در بسیاری از موارد به ذکر “نارسایی تنفسی، ذات الریه یا آنفولانزا ” بعنوان علت مرگ اکتفا کرده تا بتوانند بر تعداد واقعی مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا سرپوش بگذارند.
” پزشکی قانونی وقت کافی برای بررسی اجساد ندارد، بنابراین تنها برخی از اجساد در بخش تشریح بررسی می‌شوند. با افزایش تعداد مرگ و میر ناشی از این ویروس، اجساد در بخش تشریح جسد تلنبار میشوند به همین دلیل آمارهای رسمی، واقعیتهای اوضاع بسیار بحرانی را هرگز منعکس نمیکنند.”
این منابع افزودند: با توجه به تعداد این مرگ و میرها در بین مقامات اشغالگر ایران و کارمندان پزشکی، باید تعداد واقعی مرگ و میر در بین افراد عادی دو برابر تعداد رسمی اعلام شده باشد. در حالی که عناصر فاسد اشغالگر نسبت به عموم مردم دسترسی به مراقبت های پزشکی بهتری دارند.

عکس ها و کلیپ هایی که از سوی فعالان اجتماعی درون جغرافیای سیاسی ایران از طریق سایت‌های اینترنتی و اجتماعی پخش میشوند، از تجمع روزافزون اجساد در بیمارستانها و دفن روزانه دهها نفر در گورستانهای سراسر جغرافیای سیاسی ایران جعلی حکایت دارد.

علی حردانی پور الأحوازي

مرکز اطلاع رسانی جبهه دموکراتیک مردمی الاحواز

مترجم: فواد فرج پور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا