الاحوازجهانملل تحت ستم

نگرانی‌های بین‌المللی از گسترش کرونا در زندانهای اشغالگران ایرانی

مرکز اطلاع رسانی جبهه دموکراتیک مردمی الاحواز در گزارشی اظهار داشت: تصمیم سازمان ملل در روز سه‌شنبه از نحوه برخورد مقامات اشغالگر ایران با بحران ویروس كرونا به ویژه تصمیم تهران برای آزادی موقت 70 هزار زندانی را غیرمنطقی و ضدانسانی ارزیابی کرد. با توجه به اینكه این اقدام “خیلی دیر” انجام شد و تعداد آزاد شدگان “بسیار كم” بوده است.”

جغرافیای سیاسی ایران جعلی از نظر تعداد متوفیان و مبتلایان به ویروس کرونا، سومین دولت بعد از کشورهای چین و ایتالیا است، براساس آخرین آمار رسمی تعداد مبتلایان به این بیماری همه گیر از 8000 تن فراتر رفته که از این تعداد 291 نفر فوت کرده‌اند.

یکی از خبرگزاری‌های وابسته به مقامات فارس اشغالگر روز دوشنبه به نقل از رئیس خدمات زندانهای ایران جعلی، “اصغر جهانگیر”، اظهار داشت كه “حدود 70،000 زندانی” به منظور مقابله با شیوع این بیماری همه گیر به طور موقت آزاد شدند.

اما کارشناس سازمان ملل تأیید كرد كه ايران اشغالگر فقط زندانیانی را كه به كمتر از پنج سال زندان محكوم شده بودند را آزاد كرد و بنابراین عملاً كسانی كه محكوم به بخطر انداختن امنیت ملی همچون زندانیان سیاسی و افرادی كه در اعتراضات نوامبر سال گذشته دستگیر شده‌اند، آزاد نشده و هنوز در حبس بسر میبرند.

“رحمان تهران” از مقامات ارشد خواست تا این محدودیتهای “تبعیض آمیز” را برداشته تا “همه زندانیان” بتوانند از آزادی موقت برخوردار شوند.


علی حردانی پور الأحوازي

مرکز اطلاع رسانی جبهه دموکراتیک مردمی الاحواز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا