الاحوازجهان

کرونا هر ده دقیقه یک قربانی می‌گیرد؛ شمار جانباختگان به 1284 نفر رسید

براساس گزارش‌های خبرگزاری ایسنا، هر ساعت 50 نفر در جغرافیای سیاسی ایران جعلی به ویروس کرونا مبتلا شده و هر ده دقیقه یک نفر جان خود را از دست می‌دهد. بر پایه آخرین آمار رسمی، تا ظهر پنج‌شنبه 29 اسفند، 18،407 نفر در ایران اشغالگر بطور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند. 1284 نفر جان خود را از دست داده و 5979 نفر بهبود یافته‌اند..

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران اشغالگر، روز پنج‌شنبه 19 مارس/29 اسفند، در حساب کاربری توییتر خود نوشت:« طبق آخرین داده‌ها، تقریبا در هر ساعت، 50 نفر در ایران(اشغالگر) به کووید19 (کرونا) مبتلا می‌شوند».

کیانوش جهانپور افزوده است: در «هر ده دقیقه، یک نفر جان خود را در اثر پیامدهای ناشی از ابتلا به کرونا از دست میدهد».

این تخمین را سخنگوی وزارت بهداشت ایران اشغالگر بر اساس آمار رسمی این وزارتخانه عنوان نموده است. گزارش‌های غیر رسمی میزان قربانیان ناشی از شیوع ویروس کرونا را 3 تا 5 برابر بیشتر از آمار رسمی تخمین می‌زنند.
کیانوش جهانپور بار دیگر درخواست کرده است تا “افراد در مورد سفر، تردد، جابجایی و دید و بازدید نوروزی آگاهانه تصمیم بگیرند”.

آمار منابع داخلی نشان می‌دهد تنها در بازه زمانی روز گذشته، چهارشنبه 28 اسفند در جاده‌های ایران جعلی بیش از «یک میلیون تردد» به ثبت رسیده است. هر چند که رییس پلیس راه میزان تردد در چهار روز منتهی به پایان سال 98 را 50 درصد کمتر از سال قبل اعلام کرده است.

فؤاد فرج پور

مرکز اطلاع رسانی جبهه دموکراتیک مردمی الاحواز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا