الاحواز

گزارش تصویری، دریچه های “سد دز” در شمال الاحواز اشغالی باز شدند

اشغالگران ایرانی دریچه های سد دز در شمال الاحواز اشغالی را باز کردند. خروج آب سهمگین ذخیره شده پشت سد و حرکت شدید آن به سمت الاحواز اشغالی سبب بروز یک فاجعه انسانی و اقتصادی دیگر توسط جنایتکاران ایرانی می‌شود.

تصاویر رسیده از الاحواز اشغالی نشان میدهد که چگونه مسئولان سد دز که یکی از بزرگترین سدها در شمال احواز اشغالی است، دریچه‌های سد را بطور ناگهانی باز میکنند.
این ویدئو نشان میدهد که باز کردن ناگهانی دریچه های سد، الاحواز و صدها روستا و شهر را با سیل‌های براه انداخته شده توسط اشغالگران فارس، تهدید کرده و منجر به فاجعه خواهد شد.

برخی ناظران می‌گویند رژیم اشغالگر ایران با این عمل طغیان های سیل آسای از پیش برنامه ریزی شده خود را بطور عمد صورت می‌دهد تا زندگی و جان هزاران احوازی در معرض خطر نابودی و مرگ قرار گیرد

گفته میشود رژیم اشغالگران فارس در دوره زمستان که همراه با ریزش بارانهای سنگین است، بطور عمد و هر ساله دریچه سدها را باز میکند تا با براه افتادن سیل، جابجایی جمعیت بومی، نابودی محصولات زراعی و دامی و آزار و اذیت ملت عرب الاحواز اشغالی را رقم بزند.

این متخصصان تأکید دارند که دریچه سدها باید به تدریج در طول فصل تابستان باز شوند. تا در صورت وقوع بارانهای سنگین در فصل زمستان فضای کافی برای ذخیره آب بارانهای زمستانی وجود داشته باشد و سد قدرت کافی در مهار فشار فوق‌العاده آب را از خود نشان دهد. اما مسئولان ایران اشغالگر دقیقاً عکس این قاعده عمل کرده و با علم به این امر بدنبال جابجا کردن هزاران نفر از ساکنان اصلی روستاها و شهرهای الاحواز اشغالی و آواره نمودن آنان است.

مرکز اطلاع رسانی جبهه دموکراتیک مردمی الاحواز

مترجم: فواد فرج پور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا