الاحوازجهانملل تحت ستم

کمک‌های پزشکی اروپا، ظریف را سرافکنده ساخت

منابع رسانه‌ای الأحوازيه گفتند: با افزایش تعداد جان باختگان و مبتلایان کرونا در جغرافیای سیاسی ایران و درخواست تجدید نظر تهران برای رفع تحریمهای آمریکا که شامل کمکهای دارویی پزشکی(طبق اعلام پیشین آمریکا) نیستند، روز سه‌شنبه وزارت امور خارجه آلمان اعلام کرد کشورهای اروپایی، اولین محموله تجهیزات پزشکی و کمک‌های خود را از طریق ساز و کار بازرگانی “انستکس” به ایران تحویل دادند. بدین ترتیب انستکس این امکان را فراهم میآورد تا تحریم های آمریکا علیه تهران را دور بزند.
این وزارتخانه در بیانیه‌ای گفت: “فرانسه ، آلمان و انگلیس تأیید كردند كه مكانیسم” انستکس”اولین تجربهٔ خود را با موفقیت پشت سر گذاشت و توانسته است اجازه صادرات تجهیزات پزشکی از اروپا به ایران را کسب کند. این تجهیزات هم اكنون در جغرافیای جعلی سیاسی ایران است.”

این وزارتخانه بدون ارائه توضیحات بیشتری، گفت: “انستکس بر روی سایر معاملات” با ایران کار خواهد کرد” و “همچنان به توسعه این سازوکار” ادامه خواهیم داد.

این معامله برای شرمسار ساختن وزیر امور خارجه ایران اشغالگر، محمد جواد ظریف است که با تاکید بر اظهارات قبلی خود، امروز نیز بار دیگر تأیید کرد که تحریم‌ها، بخشهای اصلی اقتصاد ایران را هدف قرار داده‌اند و سد بزرگی را برای مقابله و کنترل ویروس خطرناک کرونا در جغرافیای سیاسی ایران ایجاد کرده‌اند!.

علی حردانی پور الأحوازي

مرکز اطلاع رسانی جبهه دموکراتیک مردمی الاحواز

مترجم: فواد فرج پور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا