الاحواز

خبر فوری شورش و نافرمانی عمومی اسرای زندان مرکزی شیبان الاحواز اشغالی

منابع مرکز رسانه‌ای الأحوازيه از شروع اعتراضات و شورش در زندان مرکزی شیبان در شمال الاحواز پایتخت در تاریخ 31 مارس خبر دادند. اسیران زندانی احوازی این زندان به دنبال وقوع اعتراضات دیشب در زندان الهویره (سپیدار) در الاحواز دست به شورش زدند.

این منابع خاطرنشان کردند: شورش در زندان مرکزی شیبان بدنبال شیوع “هدفمند” ویروس کرونا در زندان توسط مسئولان جنایتکار ایرانی و ابتلای تعدادی از اسرای زندانی به این ویروس مرگبار و جان باختن چند تن از اسرا و نیز عدم وجود قرنطینه برای مبتلایان و جداسازی آنها از دیگر زندانیان روی داد. این نوع برنامه های رژیم اشغالگر ایران اثبات کننده سیاست اشغالگران برای خلاصی از اسیران زندانی است که با اتهامات واهی بازداشت شده‌اند، تا بدینوسیله حذف فیزیکی آنان رقم بخورد.

لازم به ذکر است شب گذشته شورشی در زندان الهویره در الاحواز پایتخت رخ داد که منجر به قتل چند اسیر زندانی توسط نیروهای امنیتی اشغالگر ایرانی شد. در جریان این اعتراضات تعدادی از اسرای زندانی زخمی شده و تعدادی دیگر موفق به فرار شدند.

رهبری جبهه دموکراتیک مردمی الاحواز از سازمانهای بین‌المللی حقوق بشر خواست سریعاً برای محافظت از همه زندانیان اسیر در برابر این جنایت‌های هولناک اشغالگران ایرانی مداخله کنند.

علی حردانی پور الأحوازي

مرکز اطلاع رسانی جبهه دموکراتیک مردمی الاحواز

مترجم: فواد فرج پور

WWW.ALAHWAZ.COM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا