الاحواز

18 شهید احوازی در زندان الهویره

مرکز رسانه‌ای الاحواز به نقل از منابع محلی در الاحواز اشغالی گزارش داد، در جریان قیام دیروز اسرای زندانی در زندان الهویره (سپیدار) 18 تن در این قیام به شهادت رسیدند.

این منابع افزودند، عصر روز دوشنبه 30 مارس، به دنبال سیاستهای اشغالگران ایرانی در گسترش هدفمند ویروس كرونا در زندان‌ها، قیام بزرگی از سوی اسرا و زندانیان در زندان الهویره (سپیدار) بوقوع پیوست.

این منابع اظهار داشتند كه زندانیان و بازداشت شدگان پس از امتناع مكرر مدیریت زندانها و دادگاههای اشغالگران در اعطای آزادی مشروط به بازداشت شدگان و یا اعطای مجوزهای پزشکی یا اعطای عفو به آنان، دست به اعتراض زدند.

علی رغم تمامی اعتراضها با انتقال زندانیان آلوده به کرونا از زندانهای شهرهای فارس نشین به الهویره (سپیدار) الاحواز اشغالی، و مخالفت‌های گسترده با این طرح نژادپرستانه، مسئولان اما اقدام به انتقال این زندانیان کردند تا باعث انتقال ویروس مرگبار کرونا به سایر زندانیان و بازداشت شدگان شود. تعداد این زندانیان نیز کمتر از سه هزار تن است.

در همین زمینه نیز صبح سه شنبه نیروهای امنیتی اشغالگران تجمع خانواده ها و بستگان زندانیان و بازداشت شدگان در مقابل زندان مرکزی شیبان را سرکوب کرده و آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند. شماری از اعضای این خانواده‌ها نیز دستگیر شدند.

علی حردانی بور الاحوازي

مرکز اطلاع رسانی جبهه دموکراتیک مردمی الاحواز

مترجم: فواد فرج پور
WWW.ALAHWAZ.COM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا