الاحواز

عصیان و شورش در زندان الهویره (سپیدار) در الاحواز اشغالی

منابع خبری جبهه دموکراتیک مردمی الاحواز گزارش دادند که اعتراضها و شورش در زندان‌های شهرهای مختلف در جغرافیای سیاسی ایران، سرانجام به زندان الهویره (سپیدار) در الاحواز پایتخت رسید.

به گفته منابع آگاه، امروز دوشنبه 30 مارس 2020 در اعتراضات اخیر زندانیان و اسرا در زندان الهویره، برخی از زندانیان موفق به فرار شدند.

در ویدئوهای ارسالی صدای تیراندازی و دود و آتش سوزی از داخل زندان بوضوح دیده میشود.

این منابع خاطرنشان کردند: این عصیان و شورش که عصر امروز در زندان الهویره رخ داد در واقع پاسخی به انتشار عمدی ویروس “کرونا” در زندانهای الاحواز اشغالی توسط مقامات جنایتکار ایرانی و ابتلای تعدادی از اسرای عرب احوازی و عدم اعمال تمهیدات قرنطینه ای برای مبتلایان و جداسازی آنها از بقیه زندانیان است. کارشکنی و توطئه اشغالگران در انتشار ویروس در میان زندانیان، اثبات کننده سیاست اشغالگران برای خلاصی از اسیرانی است که بدلایل واهی در زندان‌ها بسر می‌برند.
جبهه دموکراتیک مردمی الاحواز از سازمانهای بین المللی و حقوق بشر خواسته است تا در برابر این جنایات سازمان یافتهٔ اشغالگران فارس بر ضد زندانیان و اسیران دربند اشغالگران ایرانی، اقدامات مؤثر و بشردوستانه را برای حفظ جان این انسانها انجام دهند.

مرکز اطلاع رسانی جبهه دموکراتیک مردمی الاحواز

فعال رسانه‌ای: ابو فواد الاحوازی

مترجم: فواد فرج پور

WWW.ALAHWAZ.COM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا