الاحواز

تجمع تعدادی از جوانان ورزشکار در احواز پایتخت برای جلوگیری از تصرف و غصب عدوانی زمینهای ورزشی ۵۰ ساله

گروهی از جوانان ورزشکار و فوتبالیست عرب الاحواز امروز 30 مارس 2020 با تجمع اعتراضی در محل زمین های خاکی فوتبال در “کوی النهضه” (با نام جعلی لشکر آباد) نسبت به اقدام فرمانداری نظامی این شهر عربی اشغال شده اعتراض کردند.
اقدام عدوانی فرمانداری نظامی الاحواز برای تصرف و غصب زمین‌های اختصاصی فوتبال در منطقه “الرفیش”این کوی باعث اعتراض جوانان و ورزشکاران این منطقه گردید.

یکی از جوانان فوتبال دوست این شهر به خبرنگار احواز ژورنال گفت: متاسفانه در اقدامی نسنجیده فرماندار (نظامی) احواز دستور تصرف این زمین های خاکی برای تبدیل آنها به بازارچه را صادر کرد.

این فعال که نخواست نامش فاش شود افزود: اطلاع یافتن عده‌ای از افراد از تصمیم فرماندار نظامی احواز، باعث هجوم عده‌ای سودجو جهت محدود سازی قطعاتی از این زمین ها برای ساخت غرفه یا ایجاد محلی برای کسب و کار، همزمان با ساخت بازارچه مورد نظر فرماندار نظامی شد.

این اقدام البته با مقابله گروهی از جوانان رشید منطقه الرفیش روبرو گردید و به زد و خورد محدود و آتش زدن لاستیک در محل زمین های فوتبال نیز منجر شد. برخی نیز با حمل کاغذ نوشته‌هایی با مضمون” زمین خواران را دور کنید” به اعتراض پرداختند.

فوتبال دوستان ضمن اشاره به اختصاص این زمین های ورزشی در سابق، و پا گرفتن تیم های سرشناس آن زمان “رفیش و شاهین احواز”، خواستار انصراف فرمانداری نظامی از تصمیم غیر عادلانه و عدوانی خود شدند.
گفته می شود فرمانداری نظامی الاحواز در سابق نیز تصمیم به تصرف زمین های خاکی منطقه “الرفیش” در کوی النهضة (لشکرآباد) گرفته ولی هر بار با اعتراض فوتبال دوستان و ورزشکاران منصرف شده بود.

اقداماتی از این دست از سوی اشغالگران فارس در راستای پیشبرد برنامه تصرف عدوانی و غصب بیش از 500هزار هکتار از زمین‌های زراعی ملت عرب الاحواز اشغالی و تبدیل آنها به مراکز تجاری اقتصادی خاص فارسها، مراکز تفریحی و پایگاههای نظامی و غیره، از زمان اشغال نظامی الاحواز در سال 1925م تاکنون صورت میگیرد.

فؤاد فرج پور

مرکز اطلاع رسانی جبهه دموکراتیک مردمی الاحواز

http://WWW.ALAHWAZ.COM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا