الاحوازملل تحت ستم

گسترش روزافزون اعتراضات در زندانهای رژیم ایران اشغالگر

اعتراضات، آشفتگی و شورش زندانیان در زندانهای ایران اشغالگر جعلی همچنان ادامه دارد و خبرها حاکی از وقوع یک انقلاب امنیتی در جغرافیای سیاسی ایران است.

پس از زندانهای تبریز، سقز و مهاباد اشغال شده و همدان، دامنهٔ این شورش‌ها و اعتراضات به زندان “عادل آباد” شهر شیراز رسید. گزارش شده است که از این زندان صدای شلیک های پی در پی و بصدا درآمدن آژیرهای خطر شنیده شده است. این زندان، مکان بسیاری از اسرای سیاسی و اسرای الاحوازی است و بعنوان تبعیدگاه محسوب میشود.

شب گذشته، 29 مارس 2020 با گریز بیش از 1000 زندانی و اسیر از بندهای مختلف این زندان، آژیر خطر وقوع یک انقلاب امنیتی در تمامی انحاء جغرافیای سیاسی موسوم به ایران جعلی را برای رژیم حاکم بر آن، بصدا درآورد.

عدم آزادی موقت زندانیان بخاطر بحران ویروس كرونا، موجب هراس همه زندانیان و اسرای ملت‌های تحت اشغال ایرانیان اشغالگر شده است که پس از ابتلای تعدادی از آنها به این ویروس مهلک و عدم توجه رژیم به این موضوع، سبب شد تا اکثر اسرا از زندان‌ها و بازداشتگاهها بگریزند. ترس و وحشت بر سران رژیم اشغالگر ایران سایه افکنده است.

با این وجود اما، وضعیت غیربهداشتی و بسیار خطرناکی که زندانیان و اسرای احوازی در زندان‌های دولت الاحواز اشغالی و در راس آنها “زندان مرکزی شیبان” با آن دست به گریبانند، خانواده ها و سازمانهای حقوق بشری را بشدت نگران کرده است.

“کارگاه فنی” زندان مرکزی شیبان به مکانی برای پذیرش افراد مبتلا به کرونا از کلیه زندانهای جغرافیای سیاسی ایران اشغالگر تبدیل گشته است.

در چنین شرایطی سه نفر از اسرای عرب احوازی بنامهای مهدی البحری، میلاد البغلانی و حمیدرضا مكی به کرونا آلوده شدند و بسبار دیر هنگام به قرنطینه یکی از بیمارستانها منتقل شدند.

شایان ذکر است تنها در زندان مرکزی شیبان حداقل 10،000 زندانی و اسیر احوازی وجود دارند که پس از انتقال مبتلایان به کرونا به این زندان، باید منتظر فاجعه‌ای انسانی باشیم.

مرکز اطلاع رسانی جبهه دموکراتیک مردمی الاحواز

فعال رسانه‌ای: “ابو فواد الاحوازی”

مترجم: فواد فرج پور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا