الاحوازجهانملل تحت ستم

ابراز نگرانی سازمان ملل از وضعیت اسرا و زندانیان در جغرافیای سیاسی ایران

روز جمعه یکی از مقامات حقوق بشر سازمان ملل متحد پس از انتشار گزارشاتی مبنی بر وقوع شورش‌هایی در زندانهای جغرافیای سیاسی ایران بدلیل انتشار ویروس در این زندان‌ها، ابراز نگرانی کرد.

“رابرت کلویل‌” سخنگوی دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در یک کنفرانس مطبوعاتی آنلاین در ژنو گفت: “همانطور که در ایران و برخی کشورها مشاهده میکنید، شاهد وقوع اعتراضات زندانیان بسیاری هستیم. اعضای خانواده این اسرای زندانی از قطع شدن خطوط تماس تلفنی با بازداشت شدگان خود بوسیله مسئولان زندان‌ها نگران هستند. این موارد گویای وجود موارد بسیار مبهمی است که بی ارتباط با بروز اعتراضات اخیر نیست. “

مقامات اشغالگر ایران به دلیل شیوع بیماری همه گیر کرونا، 83 هزار زندانی از بین بیش از 280 هزار زندانی در این جغرافیای سیاسی را موقتا آزاد کردند، اما علیرغم درخواست‌های مکرر سازمان ملل و دیگر مؤسسات حقوق بشر جهان، هزاران اسیر و بازداشت شده دیگر در زندانهای احواز اشغال شده را آزاد نکرده‌اند.

طی چند روز گذشته در چندین شهر سلسله آشوب ها و قیام‌هایی در زندان‌های ژئوپلیتیک ایران بوقوع پیوست که طی آنها جنایتی همچون قتل عامی که در زندان‌های دولت اشغال شده احواز رخ داد، در آنها بوقوع نپیوست.

علاوه بر این روز جمعه یک مسئول در وزارت بهداشت ایران اشغالگر اعلام کرد که تعداد جان باختگان ویروس کرونا در جغرافیای سیاسی ایران به 3294 نفر و تعداد مبتلایان به 53183 افزایش یافته است. کیانوش جهان پور سخنگوی این وزارتخانه اظهار داشت: “طی 24 ساعت گذشته 134 نفر بر اثر ابتلای به این ویروس جان باختند که با این احتساب تعداد کل افرادی که فوت کرده‌اند به 3،294 نفر بالغ شده است. “


علی حردانی پور الأحوازي

مرکز اطلاع رسانی جبهه دموکراتیک مردمی الاحواز

مترجم: فواد فرج پور
WWW.ALAHWAZ.COM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا