الاحوازجهانملل تحت ستم

کرونا در جغرافیای سیاسی ایران: شمار قربانیان روزانۀ کرونا، 3 برابر تلفات جاده‌ای است؛ آثار سفرهای نوروزی کم کم نمایان می‌شود

وزارت بهداشت اشغالگران ایرانی سه‌شنبه 19 فروردین/ 7 آوریل اعلام کرد که شمار مبتلایان به ویروس کرونا، به 62 هزار و 589 نفر رسیده و تا کنون 3872 نفر در اثر ابتلا به این ویروس، جان خود را ازدست داده‌اند. از سوی دیگر، جانشین شهردار تهران در ستاد مقابله با کرونا، از ابتلای 200 نفر به این بیماری در شهرداری خبر داد. این در حالیست که رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران، بر لزوم اعلام تعطیلی عمومی و قرنطینه، تا زمان ریشه‌کن شدن ویروس کرونا و بازگشت به شرایط سفید تأکید کرده است.
“شهروز برزگر کلشانی” عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز با اشاره به سیر صعودی ابتلا به کرونا در استان آذربایجان غربی، تصریح کرد که شمار قربانیان روزانۀ کرونا،3 برابر تلفات جاده‌ای است و آثار سفرهای نوروزی کم کم نمایان می‌شود.

کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت، روز سه‌شنبه 19 فروردین اعلام کرد: «بر اساس یافته های قطعی آزمایشگاهی، از ظهر دیروز تا امروز، تعداد 2089 بیمار جدید مبتلا به کووید-19 شناسایی شده‌اند و مجموع مبتلایان به این بیماری در جغرافیای سیاسی ایران، به 62هزار و 589مورد رسیده است». وی افزود: «متاسفانه در طول 24ساعت گذشته، تعداد 133 نفر از بیماران مبتلا به کووید-19 جان خود را از دست داده‌اند و به این ترتیب تاکنون از وجود 3872 نفر در ایران جعلی به دلیل ابتلا به این بیماری، محروم شده‌ایم» وی در ادامه افزود: « تعداد 3987 نفر از بیماران مبتلا به کووید-19 در وضعیت شدید این بیماری و تحت مراقبت قرار دارند».
“محمدجواد حق شناس” رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران، روز سه شنبه 19 فروردین، بر لزوم اعلام تعطیلی عمومی و قرنطینه تا زمان ریشه‌کنی ویروس کرونا و بازگشت به شرایط سفید تأکید کرد.
شهروز برزگر کلشانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در خصوص اظهارات اخیر مسئولان در زمینۀ استناد به داده‌های چین درمورد ویروس کرونا، گفت: «نکتۀ بسیار مهمی که باید مد نظر قرار داد، این است که مایه گذاشتن از جان مردم برای تقویت روابط با چین اشتباه محض است و اگر منشأ این ویروس معلوم باشد که از چین بوده و ورود آن تعمدی بوده است، این موضوع غیرقابل گذشت است و تفاوتی با قتل عمد ندارد و این موضوع در شرع و‌ قانون مشخص شده که در صورتی که این ویروس عمداً وارد شده باشد، تفاوتی با قتل عمد ندارد».

نقل از: رادیو فردا

فواد فرج پور
مرکز اطلاع رسانی جبهه دموکراتیک مردمی الاحواز
WWW.ALAHWAZ.COM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا