الاحوازجهانملل تحت ستم

گزارش عفو بین الملل درباره قتل عام زندانیان الاحوازی

گزارشی که توسط عفو بین الملل صادر شده است، قتل شماری از اسرا و زندانیان در زندانهای مرکزی سپیدار و شیبان در تاریخ 30 و 31 مارس 2020 پس از اعتراض نسبت به کمبود لوازم بهداشتی و نبود معاینات پزشکی یا برخورداری از قانون عفو به علت انتشار کرونا و نیز عدم قرنطینه زندانیان مبتلا به کرونا را تایید کرد.

همچنین ضمن تأیید گزارشهای فعالان مستقل حقوق بشر و نیز خانواده‌های زندانیان، این سازمان استفاده از خشونت بیش از حد علیه زندانیان در زندانهای سپیدار و شیبان را محکوم کرد.

استفاده مفرط از نیرویی که توسط رئیس پلیس الاحواز اشغالی بکار گرفته شد نیز تأیید شده است. رئیس پلیس ادعا کرده است که این نیروها(بسیج و سپاه تروریستی) پس از سوزاندن زباله‌ها در زندان توسط زندانیان، مورد استفاده قرار گرفته‌اند و از علت واقعی وقوع اعتراضات اظهار بی اطلاعی کرد.

این گزارش حاکی است که تصاویر و فیلمهای مختلفی در فضای مجازی از هر دو زندان احواز مرکزی پخش شده است. در این فیلم‌ها صحنه هایی از آتش و دود داخل زندان‌ها و صدای تیراندازیهای شدید و فریادهای زندانیان، پرتاب گاز اشک آور به سوی زندانیان توسط عناصر رژیم برای سرکوب اعتراضات و تأیید قتل 15 نفر بر اساس گزارشات منابع حقوق بشر احواز و خانواده زندانیان به تصویر کشیده شده است.

با وقوع این جنایت هولناک، تلاشهای رژیم اشغالگر فارسها برای عدم انتشار اخبار مربوط به آن همراه با تهدید خانواده ها به سکوت در ازای تحویل اجساد فرزندانشان شروع شده است. علت مرگ این اسرا و زندانیان با دلایل دروغینی همچون استفاده مفرط از مواد مخدر، خودکشی و غیره، به خانواده‌ها ابلاغ شده است.

در این گزارش همچنین آمده است که پس از مهار و سرکوب اعتراضات، زندانیان و اسرا را با اشیاء سخت در حیاط زندان مورد ضرب و جرح قرار داده‌اند.

بنا بر اخبار منابع حقوق بشر احواز، فعالان عرب و فعالان رسانه‌ای و خانوادههای این بازداشت شدگان، قتل حداقل 20 زندانی و اسیر توسط عفو بین‌الملل تأیید شد.

از بخشهای مهم دیگر این گزارش، انتقال یکی از اسیران بنام “محمد علی العموری”، از فعالان حقوق بشر ملل(تحت اشغال ایران) و شماری دیگر از زندانیان به مکانهای نامعلوم است. از سرنوشت این اشخاص تاکنون خبری در دست نیست.

عفو بین‌الملل نگرانی خود را از سرنوشت این زندانیان که تحت شکنجه قرار گرفته و با خطر مرگ روبرو هستند ابراز کرده است.


فعال رسانه‌ای: “ابو فواد الاحوازی”

مرکز اطلاع رسانی جبهه دموکراتیک مردمی الاحواز

مترجم: فواد فرج پور
WWW.ALAHWAZ.COM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا