جغرافياي ايران جعليجهان

واکنش سازمان بهداشت جهانی به علی خامنه‌ای: ‘واکسن را سیاسی نکنید

کواکس، نهاد هماهنگ‌کننده تلاش‌های جهانی برای دسترسی کشورها به واکسن کووید-۱۹ در واکنش به سخنان رهبر ایران اشغالگر درباره ممنوعیت خرید واکسن تولید آمریکا و بریتانیا گفت که این نهاد طیف‌های گوناگونی از واکسن‌های موجود را تهیه می‌کند و دولت‌ها گزینه‌های زیادی برای انتخاب دارند.
مایکل رایان، مدیر اجرایی برنامه فوریت‌های سلامت سازمان بهداشت جهانی هم گفته است: “این سازمان بارها تاکید کرده که کرونا را سیاسی نکنید و حالا هم می‌گوید لطفا ماجرای واکسن را سیاسی نکنید.”

آیت‌الشیطان خامنه‌ای رهبر جنایتکار ایران اشغالگر دیروز در سخنرانی زنده تلویزیونی خود گفت “ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی کرونا ممنوع است.”

این سخنان باعث بهت و خشم ایرانیانی شد که منتظر ورود واکسن و استفاده از آن بودند.

کواکس “با استرازنکا، موسسه سرم هند (تامین کننده استرازنکا و نواواکس)، شرکت جانسون و سانوفی جی‌اس‌کی قرارداد دارد که کارخانه‌های آنها در کشورهای مختلف است تا کار تولید واکسن در سراسر جهان را تسهیل کند.”

ایران اشغالگر یکی از دول طرف توافق با کواکس است که هدفش تسهیل دسترسی کشورها با هر نوع شرایط اقتصادی به واکسن کرونا و مبارزه با همه‌گیری این بیماری است. کواکس قول داده که تا ۱۲ ماه دیگر ۲ میلیارد دوز واکسن به کشورها برساند.

ایران اشغالگر از طریق این نهاد قرار است در فاز اول “۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار دوز” واکسن از کواکس بگیرد که به گفته دولت پول آن به کواکس پرداخت شده است.

اظهارات خامنه‌ای جنایتکار باعث نگرانی شهروندان از توقف خرید واکسن خارجی شده همانطور که امروز بلافاصله بعد از سخنان رهبر پوپولیست ایران جعلی هلال احمر ایران اشغالگر اعلام کرد واردات ۱۵۰ هزار دوز واکسن فایزر، که چند انجمن خیریه به دنبال آن بودند، “منتفی است”.

این در حالی است که محصولات دارویی دیگر شرکت آمریکایی فایزر که فعلا رتبه اول تولید واکسن کرونا را دارد، در حال حاضر در ایران جعلی استفاده می‌شود و همین‌طور محصولات دارویی بریتانیا.

ایران اشغالگر در ابتدا مشکلات تحریم را مانع خرید واکسن کووید-۱۹ اعلام می‌کرد تا اینکه کواکس گفت که از این نظر ایران مشکلی ندارد.

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
Http://WWW.ALAHWAZ.COM
Https://t.me/adpffarsi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا