جهان

الکوثرانی، جانشین سلیمانی و مسئول پروندهٔ عراق

نام یکی از فرماندهان حزب الله لبنان، “شیخ محمد الکوثرانی” تا قبل از هلاکت فرمانده نیروی تروریستی قدس، قاسم سلیمانی در بغداد در یک عملیات موفقیت آمیز آمریكا، در صحنه سیاسی عراق ظاهر شده بود. اما از آن زمان چنین به نظر میرسد كه او به عنوان چهره اصلی گردانندهٔ چرخهای سیاست در سرزمین بین‌النهرین شده است.

هفته گذشته ایالات متحده پاداشی بالغ بر ده میلیون دلار برای “هرگونه اطلاعات در مورد فعالیت‌ها، شبکه‌ها، و شرکای کوثرانی در نظر گرفت. با ذکر این نکته که این فرمانده لبنانی در “هماهنگی سیاسی گروه‌های تروریستی نظامی وفادار به ایران اشغالگر” نقش محوری دارد. هماهنگی‌هایی که پیش‌تر” قاسم سلیمانی” تروریست به هلاکت رسیده، عهده‌دار آنها بود.

گزارش شده است که وی در جلسات مذاکرات با نیروهای سیاسی در انتخاب چهره‌ای برای پُست ریاست دولت عراق، سلیمانی را همراهی میکرد.

یک منبع نزدیک به جناح کوثرانی گفت: اخیراً وی مسؤلیت پرونده عراق را که از سال 2003 مستقیماً با دبیرکل حزب ا… لبنان “حسن نصر ا…” مرتبط است، برعهده گرفته است.

مقاماتی که کوثراتی را از نزدیک میشناسند، گفته‌اند که او فردی بسیار با تجربه است و شاید تنها فرد خارجی باشد که پس از سلیمانی تحولات عراق را بخوبی میشناسد”


علی حردانی پور الأحوازي

مرکز اطلاع رسانی جبهه دموکراتیک مردمی الاحواز

مترجم: فواد فرج پور
WWW.ALAHWAZ.COM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا