جهان

ماهواره ایرانی هیچ فناوری ندارد، دوربین آن وارونه نصب شده است

فرمانده نیروی هوافضای آمریکا “جان دبلیو رایموند” خبری شگفت آور مربوط به ماهواره‌ای که چند روز پیش توسط رژیم ایران به هوا پرتاب شد، اعلام کرد. وی قضیه این ماهواره را چنین فاش ساخت : ماهواره (ایرانی) هیچ فنآوری ندارد و هیچ خطری را هم ایجاد نمیکند. زیرا دوربین نصب شده بر روی آن، از نوع بسیار معمولی” ویپ” است و بصورت وارونه نصب شده است.

وی همچنین از طریق حساب کاربری توییتر خود گفت: “مراقبت فضایی ما همچنان براساس ردیابی اهداف حمل شده توسط موشک‌های ایرانی است، با اشاره به اینکه ایران ادعا میکند از قابلیت تصویربرداری فضایی برخوردار شده است. در واقع این دوربین نصب شده یک دوربین ویپ است و به احتمال زیاد هیچ اطلاعاتی را ارائه نمیدهد.”

در بخش دیگری، سخنگوی وزارت امور خارجه انگلیس گفت: “گزارش‌های مربوط به پرتاب ماهواره ایرانی با استفاده از فناوری موشک‌های بالستیک بسیار نگران کننده است و مطابق با قطعنامه 2231 شورای امنیت نیست.”

وی افزود: ما و شرکای بین‌المللی ما از دیرباز نگرانیهای شدید خود را نسبت به برنامه موشک‌های بالستیک ایران که منطقه را بی ثبات کرده و تهدیدی برای امنیت منطقه است، ابراز داشته‌ایم.

وی در ادامه می‌گوید: “سازمان ملل متحد خواستار آن است که ایران جعلی از هرگونه فعالیت در رابطه با موشکهای بالستیک خودداری کند و ایران اشغالگر باید از این قطعنامه پیروی کند.”


علی حردانی پور الأحوازي

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز

مترجم:فواد فرج پور
WWW.ALAHWAZ.COM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا