الاحواز

جعل هویت برای تغییر ترکیب اصلی جمعیت

سیاستهای اشغالگران فارس بر علیه میهن ما الاحواز العربی و ملت عرب آن دارای یک پیشینه تاریخی و نه چندان جدید است. اما آنچه را که ما در دوره اخیر شاهد آن هستیم، تغییر نام شهرها با هویت عربی آنهاست و چسباندن اصطلاح “مهاجر” بر علیه ملت عرب صاحب این سرزمین.

کلیپی که در کانال به اصطلاح (خ و ز س ت ا ن) از بیوگرافی تاریخی شهر “الدورق” ‌[الفلاحیه] منتشر شد و نسبت دادن این شهر عربی به شهرک نشینان مهاجر لُر و بختیاری کوه نشین، نشانی آشکار و برنامه ریزی شده از جعل بیوگرافی شهرهای عربی الاحواز اشغالی است.

بویژه نسبت دادن اصطلاح “مهاجر” به ملت عرب صاحب این سرزمین‌ها بعنوان مهاجرینی که وارد سرزمینهایی شده‌اند كه به گواهی مستندات تاریخی، دارای پیشینه چندهزارسالهٔ تاریخی سامی، عرب و احوازی بوده‌اند و هنوز هم هستند، محصول برنامه‌های مدرن شوونیستی، فاشیستی نژادپرستانه فارسهای مهاجر و اشغالگر است.

در بخشی از این مستند سفارش شدهٔ جعلی سراسر کذب کانال کذائی تنها به دلیل شباهت اسمی شهر “الدورق” با یکی از قبایل لُر که “دورکیه” نامیده می‌شوند، با وقاحت تمام‌ نام این شهر باستانی کاملاً عربی را بنام این جمعیت لُر اختصاص دادند. علاوه بر آن، ملت عرب این شهر را بعنوان مهاجرانی که از کشورهای مجاور به این سرزمین هجرت کرده‌اند، خواندند!!!.

در اینجا لازم می‌دانیم تا مروری بر تاریخ و وجه تسمیه نام این شهر عربی اشاره‌ای گذرا داشته باشیم تا وسعت فاشیسم و سیاست‌های شوونیستی نژادپرستانهٔ فارسها بر ضد میهن عربی الاحواز، نامگذاری ها و اصالت بی چون و چرای عربی بودن آنرا بیشتر بر خوانندگان این سطور آشکار سازیم.

باستان شناس مشهور “دانیل تی. پاتس” در کتاب “باستان شناسی عیلامی” (ترجمه زهرا پاستی) معنا، تاریخ و وجه تسمیه این شهر عربی را اینگونه توضیح میدهد:

“الدورق یا السورق، یک نام عیلامی است. تاریخ آن به سال 1120 قبل از میلاد باز میگردد. در این شهر یک معبد عیلامی به نام” اوبور کوبک” وجود داشته است. در ساخت آن از یک نوع سفال استفاده شده که این سفالها دارای منافذی است. بهمین مناسبت نام این شهر را” الدوارق یعنی منافذ” نامگذاری کردند.
و در معنای لغوی وجه تسمیه آن، کلمه “الدورق” به معنی گلدان شیشه‌ای دارای دو دسته اما بدون آبراهه است که برای نوشیدنیهای مختلف از آن استفاده میشد.

نامگذاری اخیر در این کلیپ هیچ ارتباطی با مزخرفات ادعایی در کانالهای شایعه پراکن فارسها ندارد. دروغهای مسخره‌ای که در تأیید فرهنگ کاذب این بی فرهنگها، هدفش تنها تغییر و جعل هویت اصلی عربی این سرزمین و جایگزین ساختن يک هویت جعلی بی نام و نشان در راستای سیاست تغییر ترکیب اصلی جمعیت سرزمینی که هنوز هم شاهد یک عنصر واحد است، میباشد. و آن ریشهٔ عربی-سامی الاحواز و ملت آن است که بیش از 6000 سال قبل از میلاد مسیح ( در برخی از اسناد قدمت آنرا به 15000 ق. م، یعنی کمی پس از سیل نوح) قدمت دارند.

شهر الدورق همچنین بخشی جدایی ناپذیر از تمدن عیلامی است. مردم آنرا “قوم هتمْتی” می نامیدند و به معنی “قوم خدا” است. دلیل این نامگذاری آن است که آنها ملتی از سرزمینهای مقدس بودند. سرزمین‌های مقدس عبارت بودند از: سوس، سوسان و بیت حوزیا. که معابد نیایشی خود را در دوران پیامبران بزرگ الهی مانند حضرت ابراهیم (ع) در این شهرها ساختند.


اما بار دیگر دو قیام بزرگ سال‌های 1985 و 2018 ملت بزرگ عرب الاحواز را به اشغالگران فارس یادآور می‌شویم. انقلابهایی که در راه عزت و هویت اصیل عربی برپا شدند و به “قیام عزت” ملقب شدند. فرزندان و مالکان اصلی این سرزمین هنوز هم مصرانه آماده برپائی انتفاضه سوم و چهارم و … هستند تا آن زمان كه بر عزت و هویت باستانی خود پامیفشاریم، سکوتمان را در برابر این پانتومیم مسخرهٔ جعلی تان خواهیم شکست و انتفاضه های بعدی را با قدرت و توان بیشتری براه خواهیم انداخت.


منابع موجود در مقاله:
1.http://www.ahwazstudies.org/Article.aspx؟aid=880

2. کتاب باستان شناسی عیلام، تألیف “دنیل تی. پاتس”، ترجمه زهرا پاستی

فعال رسانه‌ای”ابو فواد الاحوازی”

ترجمه متن عربی: فؤاد فرج پور

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
WWW.ALAHWAZ.COM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا