الاحوازجهانملل تحت ستم

بحران اقتصادی، رژیم ایران را به فروش سهام در بانکها و شرکت ها سوق داد

با توجه به بحران اقتصادی خفه کننده‌ای که اینروزها به سبب اپیدمی کرونا در جغرافیای سیاسی- جعلی موسوم به ایران وجود دارد و پس از مخالفت آمریكا با درخواست تهران مبنی بر دریافت وام اضطراری از صندوق بین المللی پول، مسئولان فاسد جمهوری اسلامی برای تضمین حیات نظام خویش، در حال آماده ساختن طرح پیشنهاد فروش باقیمانده سهام خود در 3 بانک و دو شركت هستند.

روز شنبه برابر با 6 اردیبهشت سال جاری، وزیر اقتصاد و دارایی ایران اشغالگر، “فرهاد دژپسند” گفت: مابقی سهام دولت در 3 بانک و دو شرکت ضامن با مبلغ 165 هزار میلیارد ریال به زودی در چارچوب یک صندوق سرمایه‌گذاری که میتواند در بورس سهام تحت عنوان “اولین واسطه مالی” قابل فروش باشد، ارائه می‌شود.

نظام اشغالگران فارس از فروپاشی کامل اقتصادی که در نتیجه بحران همه گیر کرونا و تاثیر مستقیم تحریم های ایالات متحده آمریکا بوجود آمده است، به آخرین تکاپوهای خود افتاده است. بدین لحاظ بود که خطر پایان دادن به هفته ها تعطیلی تقریبا تمامی واحدهای اقتصادی را به جان خرید؛ با وجود آنکه آسیب دیده ترین جغرافیا در خاورمیانه و از جمله دارای بیشترین آمار مرگ و میر به دلیل کووید -19 در میان کشورهای جهان است.

روز شنبه رئیس جمهور این جغرافیای سیاسی، حسن روحانی گفت که دولت باید اقتصاد را بر اساس بدترین سناریوی ممکن در قبال کرونا برنامه ریزی کند، این احتمال وجود دارد که فعالیت‌ واحدهای تولیدی و اقتصادی تقریباً یک سال تعطیل بمانند.

سازمان تأمین اجتماعی، یکی از بزرگترین شرکتهای سرمایه گذاری است که از طریق بورس اوراق بهادار تهران توسط دولت اداره میشود و فروش سهام از این شرکت تلاشی است برای جمع آوری بودجه لازم با هدف مبارزه با ویروس کرونا است.

این اظهارات اما، پس از غارت و صرف ثروت‌های ملل تحت اشغال فارسهای اشغالگر، در تأمین مالی شبه نظامیان تروریست وفادارشان در منطقه خاورمیانه به منظور ادامه پروژه توسعه طلبانهٔ خود و پرتاب موشکهای بالستیک برای توسعه برنامه هسته‌ای نظامی این جغرافیای سیاسی سرهم بندی شده بیان شدند.


علی حردانی پور الأحوازي

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز

مترجم: فواد فرج پور

WWW.ALAHWAZ.COM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا