جغرافياي ايران جعليجهان

نشریه “دی تسایت” آلمان: رژیم ایران جعلی در آستانه فروپاشی

رژیم ایران اشغالگر بسختی با پیامدهای بیماری همه گیر “کووید19” برخورد کرده است. کاهش قیمت نفت سرقتی از الاحواز اشغالی و تحریمهای شدید آمریکا وضعیت را برایش وخیم تر کرده است.
ایران جعلی از مناطقی است که بیشترین تأثیر منفی را از شیوع “کروناویروس” گرفته است. این ویروس توانست بدون قید و شرط در قم گسترش یابد، که به دلیل گردشگری زیارتی و تعداد بازدیدکنندگان بالا به این روز افتاد.

رهبر خودکامه و جنایتکار جمهوری اسلامی، برای این شیوع ویروس شدیداً مقصر است. چرا که علیرغم اعلام خبر شیوع این ویروس در 19 فوریه(30بهمن) در قم، دومین معبد مهم زیارتی شیعی در ایران اشغالگر، رژیم در ابتدا از اطلاع رسانی مبنی بر جدی بودن این بیماری خودداری کرد.
تا اینکه در 26فوریه(7 اسفندماه) رئیس جمهور جنایتکار”حسن روحانی” دستور قرنطینه، آنهم فقط برای افراد مبتلا را صادر کرد.

عدم تمایل رژیم غيرقانونی ایران اشغالگر برای کنترل این شیوع، پشتوانه آنها را در بین طرفدارانش نیز تضعیف کرده است. کما اینکه در ماههای اخیر اعتراضات بیشماری علیه رژیم صورت گرفته است. ضریب حضور پایین 47درصدی در انتخابات مجلس ماه فوریه(اسفند98) نیز بر عدم پذیرش ملت‌های تحت اشغال به رهبری سیاسی ایران تأکید می کند.

اقتصاد این جغرافیا رو به زوال است، شغل و درآمد کم است، مایحتاج روزمره گران است و واردات از خارج مشکل است و دلیل اصلی این امر تحریم های شدید اقتصادی است که توسط رهبری آمریکا وضع شده است.

اکنون رژیم نامشروع ایران اشغالگر به غنی سازی “پلوتونیوم” مشغول شده و قادر به ساخت بمب هسته‌ای است و این برخلاف توافقهای بین‌المللی است.
به دنبال جنگ طلبی ها و زیاده‌خواهی‌های رژیم ایران اشغالگر، ایالات متحده صادرات و واردات را برای این رژیم به شدت در سال 2018 محدود کرد. از طرفی تحریم های مالی ایالات متحده نیز یک مشکل اساسی برای این رژیم است. زیرا کلیه نقل و انتقالات ارزی برای بانکهای چپاولگر رژیم را متوقف کرده است.
اما در عین حال کالاهای پزشکی و بشردوستانه رسما از مجازات های ایالات متحده معاف هستند.
از طرفی رژیم به دلیل افت شدید قیمت نفتی که از الاحواز اشغال به سرقت میبرد، منبع اصلی درآمد خود را نیز از دست داده است.

روزنامه: “Die Zeit” آلمان

فواد فرج پور

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز

WWW.ALAHWAZ.COM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا