جهان

متن وتوی رئیس جمهور آمریکا در مورد حمله نظامی به جمهوری اسلامی بدون مجوز از کنگره

امروز من قطعنامه اس.جی 68 که قصد داشت مرا به سمت منع استفاده از نیروهای مسلح ایالات متحده هنگام مخاصمه با جمهوری اسلامی سوق دهد را وتو کردم. این قطعنامه‌ای بسیار توهین‌آمیز بود که دموکرات‌ها آن را به عنوان بخشی از راهبرد خود جهت ایجاد تفرقه در حزب جمهوری‌خواه و پیروزی در انتخابات3 نوامبر تهیه کرده بودند. جمهوری‌خواهان کمی که به این قطعنامه رأی مثبت دادند بازیچه دست این دموکرات‌ها شدند.

بعلاوە، قطعنامە اس.جی 68 بر پایە درک اشتباە از وقایع و قانون صادر شدە است. بر خلاف این قطعنامە، ایالات متحدە در بکارگیری نیرو (نظامی) علیە رژیم ایران دخیل نیست. 4 ماە پیش، من اقدام قاطعی را در از بین بردن قاسم سلیمانی در حالیکە در عراق بود انجام دادم. رژیم ایران با هدف قرار دادن چند پایگاە ما در عراق با چند موشک پاسخ داد. هیچ کس در این حملات کشتە نشد. موشکباران قاسم سلیمانی کاملا بر اساس قانون از جملە، قطعنامە اجازە بکارگیری نیروی نظامی در عراق و بند 2 قانون اساسی انجام شد.

نهایتا، قطعنامە اس.جی 68 بە توانایی های رئیس جمهور برای محافظت از آمریکا، هم پیمانان و شرکایش آسیب میزد. قطعنامە میخواهد اختیارات بر اساس قانون اساسی رئیس جمهور برای محافظت از ایالات متحدە و نیروهایش در حملات قریب الوقوع را کم کند. این درست نیست. ما در جهانی خشن و پر از تهدید زندگی می کنیم و قانون اساسی هم از رئیس جمهور می خواهد کە اقدامات بعدی دشمنان را شناسایی و در جواب قاطع و محکم اقدام کند، این همان کاری است کە من کردم. ⁨

فؤاد فرج پور

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز

WWW.ALAHWAZ.COM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا