جهان

رویترز: افزایش بیکاری و گرسنگی در میان میلیون‌ها پناهجوی سوری در خاورمیانه

به دنبال شیوع ویروس کرونا و اعمال محدودیت‌های قرنطینه در بسیاری از کشورهای جهان از جمله خاورمیانه، پنج میلیون و 600 هزار پناهجوی سوری در کشورهای لبنان، اردن، و ترکیه در خطر بیکاری و گرسنگی قرار گرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در این شرایط، اکثریت لبنانی‌ها نیز به دلیل شیوع کرونا و همچنین بحران بی‌سابقه کشورشان بدلیل دخالت‌های تروریستی ایران اشغالگر، با مشکلات معیشتی مواجه‌اند و برخوردشان با یک و نیم میلیون پناهجوی سوری ساکن لبنان سختگیرانه‌تر شده است.

به گفته “میرل ژیرار” ، مدیر دفتر پناهندگان سازمان ملل متحد در لبنان، اکثریت پناهجویان می‌گویند ما از گرسنگی بیشتر از ویروس کرونا نگران هستیم.
او تاکید کرد که 70 درصد پناهجویان سوری گرسنه هستند و بسیاری از آنان توان خرید صابون برای شستن دست‌های خود را نیز ندارند.

پس از گسترش اعتراضات مردمی در سوریه با هدف کناره‌گیری بشار اسد از قدرت، نظام تروریستی و فتنه گستر طهران با ادعای دفاع از محور مقاومت، به سرکوب شدید و خونبار معترضان و ویرانی شهرهای سوریه توسط حکومت بعثی اسد دامن زد. مضاف بر این، نظام اشغالگر ایران با حمایت‌های بی دریغ لجستیکی و تشکیل فرقه های قومی مذهبی و نیز حمایت مالی از گروه‌های تروریستی نیابتی خود و ارسال مزدوران سپاه تروریستی پاسداران به آن کشور، به ریختن خون کودکان و زنان و سالخوردگان سوری وسعت و دامنهٔ بیشتری بخشیده است.

منبع: رویترز

ترجمه: فؤاد فرج پور

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
WWW.ALAHWAZ.COM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا