الاحوازجغرافياي ايران جعليجهانملل تحت ستم

پاسخ مردم(ملل غیرفارس تحت اشغال ایران) به سوءمدیریت کرونا: اعتراضات

بدون اینکه رسانه‌های آمریکا توجه‌ای به آن داشته باشند، انقلابی همگام با گسترش کرونا در سرتاسر(جغرافیای سیاسی موسوم به)ایران، آرام و در شرف خروش، در حال پدیدآمدن است.

بی کفایتی رژیم ایران(جعلی)در مدیریت بحران کووید19، کم اهمیت جلوه دادن آن در حالیکه دولت کیت های آزمایشگاهی را احتکار کرد، هیچ کاری برای کاهش وضعیت وخیم پزشکی و اقتصادی انجام نداده است- آخرین اتفاق از اتفاقات بد پس از قتل عام 1500 معترض در آبان 98 و شلیک موشک به هواپیمای مسافربری که منجر به کشته شدن 176 نفر در دیماه شد و پنهان کاری پس از آن است. حادثه اخیر شلیک اشتباهی به خودی در خلیج عمان و کشته شدن نوزده دریانورد ایرانی، فقط اوضاع بد را بدتر میکند.

رژیم(اشغالگر) اقشار مختلف اجتماعی و اقتصادی را بر علیه خود متحد کرده است. در آبان 98، به معترضینی در خیابانها تیراندازی شد که بیشتر از محلات فقیر حاشیه نشین(ملل غیرفارس) شهری بودند، که اغلب به دلیل کمبود آب مجبور به ترک روستاهای خود شده بودند.

در دیماه، خیابانها پر از مردمان(ملت‌های غیرفارس) خشمگین از طبقه متوسط و بالا بود که اعضای خانواده و دوستانشان در سانحه شلیک موشکی سپاه (تروریستی) پاسداران به یک هواپیمای مسافربری کشته شده بودند.

اکنون کووید-19 مردم از اقشار مختلف را در سراسر(جغرافیای سیاسی) ایران تحت تأثیر قرار داده است و خبری از رهبران(فریبکار) رژیم نیست، به جز دروغ گفتن مداوم در مورد تعداد جانباختگان.

نهایت سوءمدیریت در پاندمی ویروس کرونا زمینه را برای عصبانیت بیشتر در بین عموم مردم(خصوصا ملل غیرفارس بشدت خشمگین) آماده کرده است
تصمیمات سیاسی و مذهبی به گسترش سریع ویروس کرونا کمک کرد.

این استدلال طنز تلخی است، استعمال “روغن بنفشه” در مقعد برای درمان کرونا، توصیه به نوشیدن ادرار شتر، که باعث تحریک طنز و شوخی شد و باعث ساخته شدن صدها جوک در رسانه‌های اجتماعی و به اشتراک گذاری آنها شد. این کارها آشکارا باعث شرمساری رژیم شد.
با کاهش احترام و اعتماد به نفس در رژیم، که با بی لیاقتی و سوء مدیریت آن تضعیف شده است، مخالفت و مقاومت(تمامی ملت‌های غیرفارس تحت اشغال آن) افزایش می یابد.

تمامی اقشار مردم خودشان دست به کار شده‌اند و اطمینان حاصل میکنند که بیمارستان‌ها از تجهیزات کافی برخوردار هستند و به کارمندان بیمارستان غذا میرسانند. گزارش ها حاکی از آن است که نیکوکاران، هنرمندان و سازمانهای مردم نهاد ماسک، لباس و مواد غذایی را برای بیمارستانها و کارمندان آنها فراهم میکنند. به خودی خود، مردم برخی از کارخانه ها را به واحدهای تولید تجهیزات پزشکی تبدیل کرده‌اند.

سه عمل قبیح یعنی سوءمدیریت، اعتراضات، شلیک به هواپیما و گمراه کردن مردم در مورد ویروس – توسط رژیم(جنایتکاران)ایران طی شش ماه گذشته باعث انتقادات در میان اعضا و حامیان حکومت و همچنین مخالفان آن شده است.
اما اعتماد بین رژیم فارسها و شهروندان آن به طور برگشت ناپذیری از بین رفته است.

این آسیب پذیری رهبران (جنایتکار) ایران فرصتی را برای ایالات متحده فراهم میکند تا سیاست خود را برای تقویت روابط با مردم(ملل غیرفارس) ایران گسترش دهد، در حالی که مخالفت خود را با رژیم همزمان ادامه میدهد.

اکنون زمان مناسب برای مخالفت با رژیم ایران با پشتیبانی از مردم(ملل غیرفارس) آن است.

منبع: نشریه بیزینس اینسایدر

فواد فرج پور

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی احواز
WWW.ALAHWAZ.COM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا