الاحوازجهانملل تحت ستم

خط فقر به 9میلیون تومان رسید. گذر 70درصدی جامعه از خط فقر

روزنامه ایرانی-اجتماعی اقتصاد پویا از رسیدن خط فقر به 9 میلیون تومان گزارش می‌دهد. به تعبیری دیگر، گذر 70درصدی جامعه از خط فقر و شیوع کروناویروس بر همه ابعاد اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی مجموع ایران(بویژه ملل غیر فارس تحت اشغال) تاثیر منفی گذاشته که برخی از این تاثیرات کوتاه مدت و برخی میان مدت هستند.

خط فقر در اردیبهشت ماه 98، هشت میلیون تومان اعلام شد اما امروز نسبت به مدت مشابه سال گذشته خط فقر برای یک خانواده 4 نفره به مرز 9 میلیون تومان نزدیک شده است.

نه شرکت‌های چپاوگر دولتی (با حدود سه چهارم بودجهٔ دولتی)، نه امپراطوری اقتصادی و مالی سپاه تروریستی و نه نهادهای مالی و اقتصادی غارتگر که همه تحت نظر رهبر جنایت پیشه آنها(خامنه‌ای، غارتگر منفور)، هیچکدام گزارشی از اینکه چه بر سر منابع غارت شده ملل تحت اشغال خود می‌آورند، گزارشی ارائه نمی‌دهند. اینان چپاولگران حق شرعی عموم ملل تحت اشغال خود هستند. این در حالیست که رژیم ایران منابع این ملتهای تحت اشغال و ستم را صرف تامین مالی شبه نظامیان تروریست خود در خاور میانه می‌کند. رژیم ایران اشغالگر نسبت به حیات ملت‌های تحت اشغال خود هیچ ارزشی قائل نیست.

این سه امپراطوری ترور و غارتگری علاوه بر صرف منابع ملت‌های غیرفارس تحت اشغال خود با سیاستهای تبعیض و اشغالگرانه خود، این ملتهای مظلوم را نیز از فعالیت‌های اقتصادی در سرزمین پدری خود محروم کرده‌اند.

فقر، 9 پدیدهٔ رقت انگیز، دل ناچسب و بعضا شنیع را که حاکی از فقر جامعه هستند بوجود آورده است. یعنی عادی شدن و رواج خرید و فروش اعضای بدن، سوء تغذیه، حاشیه نشینی، جستجوی دیوانه‌وار گنج، افزایش اجاره‌نشینی، دستفروشی، کودکان کار، و ازدواج کودکان و تن فروشی زنان و دختران در پی داشته و خواهد داشت.

کاظم میاحی

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز

WWW.ALAHWAZ.COM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا