جغرافياي ايران جعليجهان

فایننشال تایمز: قدرت ایران(جعلی) در منطقه کاهش یافته است

فایننشال تایمز، درباره کاهش قدرت نفوذ منطقه‌ای رژیم(تروریستی) ایران نوشته است:
نشانه‌های عقب نشینی رژیم ایران (اشغالگر) از کشورهای منطقه ظاهر شده است
رژیم ایران(اشغالگر)، تا پایان سال گذشته میلادی با اینکه اقتصاد آن كه تحت تأثیر تحریم های شدید ایالات متحده قرار داشت، همچنان توانست گروه های ستیزه جوی خود را در خاورمیانه پوشش دهد.

از زمان حمله ایالات متحده به عراق در سال 2003 که صدام حسین را از قدرت خلع کرد و گروه‌های شیعی را در عراق به قدرت رساند، طوفانی از درگیری های فرقه‌ای با قدرت گرفتن ستیزه جویان شیعی تحت حمایت رژیم (اشغالگر) ایران آغاز شد.
اما اکنون علائمی وجود دارد که نشان می دهد این رژیم و ایادی‌اش در حال عقب نشینی از حملات فرقه شان در کشورهای منطقه هستند.
سال 2019 تحریمهای ایالات متحده اقتصاد رژیم (جعلی) ایران را فلج کرد. اما رژیم ایدئولوژیک فرقه‌ای ایران (اشغالگر) معتقد بود که میتواند از این برهه عبور کند.
اما در ژانویه، آمریکا فرمانده نیروی (تروریستی) قدس “قاسم سلیمانی” از پای درآورد. پس از آن شیوع بیماری “کووید19” که(جغرافیای سیاسی) ایران مرکز شیوع آن در منطقه است، گریبان گیر رژیم شد و سپس سقوط شدید قیمت نفت(نفت تاراج شده اقلیم الاحواز اشغالی) ضربه بعدی به رژیم ایران بود.

مشکلات این رژیم حتی بیش از اینهاست، پاییز گذشته رژیم مستقر در تهران با خیزش‌های مدنی در درون (این جغرافیای سیاسی)، همچنین عراق و لبنان روبرو شد. در عراق جمعیت غالب شیعیان علیه دولت دست نشانده رژیم ایران قیام کردند، چرا که دولت عراق توسط ستیزه جویان تحت حمایت تهران، به شکل فاسدی به صورت دولتی فرقه‌ای و قبیله‌ای درآمده است.

در لبنان، “حزب الله” یک نیروی سیاسی – نظامی(تروریستی) که توسط رژیم ایران(جعلی) در سال 1982 ایجاد شده، با اتحاد با جنبش‌های مسیحی و سایر شیعیان دولت را در اختیار گرفت. در اکتبر گذشته مردم لبنان از هر مذهب علیه طبقه سیاسی(دولتِ تحت نفوذ حزب الله) که لبنان را غارت کرده بودند، قیام کردند.

سال گذشته هنوز تهران(مرکز صدور تروریسم به جهان) کمابیش میتوانست وضعیت را کنترل و عوامل خود را در درون دولتهای لبنان و عراق حمایت کند. با این که دولتها در بیروت و بغداد سقوط کردند، اما “سلیمانی” برای انتصاب جانشینان آنها مداخله کرد. اکنون پس از مرگ وی و در بحران “کروناویروس”، رژیم(جنایتکار) تهران در تلاش است تا جای خالی سلیمانی را پر کند.
سلیمانی با کمک گروههای ستیزه جوی شیعی خود و به وسیله موشکها و بمب هایش، در جبهه نبرد با مردم سنی سوریه و عراق موفقیتهایی داشت. اما اکنون اوضاع متفاوت است، عربستان که حامی اهل سنت است دارای ذخایر ارزی زیادی برای مقابله با رکود عمیق است، در حالی که متحدین شیعی(تروریست) رژیم تهران یعنی گروههای شیعی عراق، سوریه، لبنان و یمن هیچ پشتوانه‌ای ندارند.

در عراق “مصطفی الکاظمی” نخست وزیر جدید که مورد حمایت ایالات متحده است، پس از یک مدت طولانی که عراق بدون دولت بود، به تازگی مسئولیت تشکیل دولت را برعهده گرفته است. ستیزه جویان(مزدور) شیعی عراقی تحت حمایت رژیم(تروریست) ایران مخالف او بودند، اما با این وجود ناچاراً رژیم تهران آشکارا مخالفت‌های ستیزه جویان شیعی عراقی را نادیده گرفته و الکاظمی را پذیرفته است.

60 درصد مردم عراق زیر 30سال سن دارند، قیام اخیر جوانان عراق به دور از تفکرات دینی و گرایش‌های فرقه‌ای و به دلیل معیشت و برای دست یابی به زندگی مناسب و فرار از فساد موجود است.

منبع‌: فایننشال‌تایمز

فواد فرج پور
مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز

WWW.ALAHWAZ.COM

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا