الاحواز

گزارشی از آخرین وضعیت دو اسیر مجروح در زندان شیبان احواز اشغالی

موسی محمدی و سید فارس طالقانی دو تن از اسیران محبوس در زندان شیبان احواز که در اعتراضات اخیر با تیراندازی مستقیم ماموران زندان مجروح شده‌اند، بدون طی مراحل درمان از بیمارستان به زندان بازگردانده شدند. فارس طالقانی در جریان این تیراندازی بینایی یک چشم خود را از دست داده است.
یک منبع مطلع خبری جبهه دموکراتیک مردمی الاحواز، از وضعیت آقای محمدی درخصوص چگونگی زخمی شدن این زندانی گفت: “در زمان اعتراضات، آقای محمدی به همراه یک فرد دیگر در دستشویی زندان بودند اما به محض خروج از بالا به آنها تیراندازی می‌شود. پس از ورود گارد زندان به بند نیز با وجود جراحت سر مجددا از همین ناحیه با باتوم مورد ضرب و جرح قرار می‌گیرند. اسرای دیگر به گارد درباره وخامت حال آنها هشدار دادند اما ماموران ترور زندان تنها در جواب گفته بودند «به درک بگذارید بمیرند»! هنوز در سر و چشم او ساچمه وجود دارد و اخیرا دید او نیز تار شده و نیاز به عمل جراحی دارد. با این حال نه او را درمان می‌کنند و نه آزاد. همچنین آقای محمدی از هنگامیکه به زندان فرستاده شد تنها یک ملاقات با خانواده خود داشته است. زمانی که در بیمارستان بستری بود عکسی از ایشان در فضای مجازی منتشر شد که پس از بازگشت به زندان درباره آن احضار و سوال و جواب شده است”.
موسی محمدی شهریورماه 98 توسط نیروهای تروریست امنیتی در محل کار خود دستگیر شد. وی پس از 5 ماه بازداشت در بازداشتگاه اداره اطلاعات تروریستهای فارس به زندان شیبان احواز پایتخت منتقل شد.
گفته می‌شود که او در زمان بازداشت مورد ضرب و شتم و آزار قرار گرفته است.

سید فارس طالقانی، از زندانیان سنی مذهب در بند 8 زندان شیبان احواز اشغالی که در اعتراضات اخیر با تیراندازی مستقیم ماموران تروریست زندان بینایی یک چشم خود را از دست داده، او نیز بدون سپری کردن مراحل درمان به زندان بازگردانده شده است.

پیشتر یک منبع مطلع درخصوص وضعیت سلامت آقای طالقانی گفت: اسیر دیگری با هویت «سید فارس، اهل حمیدیه» وضعیتی بدی را در بیمارستان تجربه می‌کند. این اسیر سنی مذهب از ناحیه سر تیر خورده و چشمش را از دست داده است. سید فارس، در اعتراضات زندان شرکتی نداشته و با تیراندازی یگان ویژه ترور زندان از پشت بام، مورد اصابت گلوله قرار گرفته است”.
آقای طالقانی حدود یک سال پیش توسط نیروهای امنیتی بازداشت و مدتی بعد با پایان مراحل بازجویی به زندان شیبان احواز منتقل شد و از آن زمان تاکنون به صورت بلاتکلیف در زندان بسر می‌برد.

فواد فرج پور

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
WWW.ALAHWAZ.COM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا