جغرافياي ايران جعليجهان

نشنال اینترست: یک مقام پیشین عراق از رئیس جمهور دونالد ترامپ خواست تا برای جلوگیری از “جنگ اجتناب ناپذیر” در خاورمیانه، استراتژی “سقوط رژیم ایران” را دنبال کند.

“ترامپ” وارد ماههای آخر دوره ریاست جمهوری خود میشود و تحریم تسلیحاتی سازمان ملل متحد علیه رژیم اشغالگر ایران درست قبل از انتخابات ریاست جمهوری در ماه نوامبر منقضی میشود.

“مایکل ماکوفسکی” رئیس مؤسسه(JINSA) راه‌حل پیشنهادی خود را به ترامپ ارائه داد: من فکر نمیکنم رفتار رژیم ایران(اشغالگر) مانند یک رژیم نرمال شود… باید یک سیاست واقع بینانه با این رژیم در پیش گرفت، او گفت، ما باید بیشتر کار کنیم تا سرعت فروپاشی آن را تسریع کنیم.

“ماكوفسكی” گفت استراتژی سقوط رژیم میتواند شامل “مؤلفه نظامی” باشد. اما وی از نتایج حمله سال 2003 به عراق پشتیبانی نمیكند. وی گفت: هدف این است که فشارها به قدری بر رژیم اعمال شود تا (ملت‌های) آزادی خواهان(تحت اشغال) ایران را تقویت کند.

“ماکوفسکی” تصریح کرد که نمیداند چه چیزی جایگزین رژیم فعلی ایران خواهد شد. “ماکوفسکی” گفت: شکی نیست که استراتژی سقوط رژیم فعلی ایران، خطراتی دارد، اما رژیم فعلی ایران خطرات بسیار بیشتری نسبت به آنچه رژیم ساقط شده لیبی برای منافع آمریکا داشت، ایجاد میکند… بنابراین باید این خطر را بپذیریم.

“ماکوفسکی” گفت: گاهی اوقات [سقوط رژیم] نتایج خوبی به بار می‌آورد، و بعضی اوقات نیز نتیجه نمیگیرد.

سخنان “ماکوفسکی” میتواند نشانگر این باشد که محافل محافظه کار احساس میکنند دولت ترامپ در حال نزدیک شدن به اقدام نهایی در مورد رژیم ایران است.

“برایان هوک” مسئول بخش ایران در وزارت امور خارجه در فوریه گفت: رژیم فعلی ایران ماهیت یک حکومت واقعی را ندارد.

فواد فرج پور

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
WWW.ALAHWAZ.COM

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا