الاحوازجغرافياي ايران جعليجهان

جزئیاتی از دادگاه اسدبیگی مهره سوخته رژیم اشغالگر ایران

نام برخی مسئولان(باطل شده) از جمله شریعتی، اعترافات همسر شریعتی به رشوه، مبالغ ارزهای اختلاس شده، خلع ید از بخش خصوصی

1. فساد یک و نیم میلیارد دلاری امید_اسدبیگی مدیرعامل سبع اتلال/پای حاکم نظامی رژیم اشغالگر در الاحواز و همسرش بعنوان حامی اسدبیگی به پرونده باز شد. مرتضی شهیدزاده رئیس صندوق توسعه ملی جزو متهمین شناخته شد. آلوده‌سازی مسئولین شگرد اسدبیگی بوده است.

2. جلسه دوم دادگاه مهاجر امید اسدبیگی، مدیرعامل 33 ساله نیشکر سبع اتلال اشغالی امروز سه‌شنبه، 30 اردیبهشت 99 در محل دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی طهران، شعبه سوم به ریاست قاضی مسعودی مقام برگزار شد. جزئیات این دادگاه‌‌‌‌‌‌:

در ابتدای جلسه، قاضی مسعودی مقام گفت: برخی فکر می‌کردند این دادگاه برگزار نمی‌شود، دیدید که برگزار شد! هیچ کس حق دخالت در روند دادگاه را ندارد. استاندار(فرماندار نظامی رژیم در الاحواز ) و بالاتر از ایشان حق دخالت در دستگاه قضا را ندارد!

اتهام اسدبیگی «سردستگی سازمان یافته اخلال در نظام ارزی و پولی از طریق قاچاق عمده ارز و معاملات غیرمجاز ارزهای دولتی» بود.

بخشی از اظهارات مسعودشاه‌محمدی، نماینده دادستان در دادگاه:
مبلغ اتهام قاچاق عمده ارز و معاملات غیرمجاز ارزها، بیش از 1.4میلیارد دلار (1480 میلیارددلار) بوده که در چند محور آمده است.

در یک قلم، اسدبیگی با شرکا قرارداد واردات خط تولید 18 هزار تُنی نیشکر به مبلغ 632 میلیون دلار را ثبت کرده که 345 میلیون دلار را دریافت کرده، درحالیکه ارزش واقعی این خط تولید 14 میلیون دلار بوده است و دست آخر هیچ وارداتی هم صورت نگرفته!

اقدام دیگر وی، دریافت 380 میلیون دلار ارز مبادله‌ای برای واردات ربات‌های صنعتی برای بردهای الکترونیکی نیشکر هفت‌تپه(سبع اتلال) بوده در حالیکه مجموع واردات بردهای الکترونیکی کل کشور(جعلی ایران) از سال 94 تا 97 به میزان 51 میلیون دلار بوده است!!

نماینده دادستان: یک اتهام دیگر اسدبیگی، آلوده کردن مسئولین بوده است. اسدبیگی اعتقاد دارد هر کسی را در هر مقامی میتوان خرید! همسر شریعتی(فرماندار نظامی رژیم در الاحواز اشغالی) اعتراف کرده که هزینه سفر استاندار(فرماندارنظامی رژیم) و خانواده وی(چندین خانواده و وابستگان) را اسدبیگی داده. هزینه بلیط‌ها و تور 25هزار دلار شده است!

نماینده دادستان: اسدبیگی بواسطه شخصی به اسم علی اکبر میرزائی مبلغ 200 هزار دلار به همسر شریعتی (جنایتکار) داده!!
در ادامه امید اسدبیگی و وکیل او به دفاع پرداخته که بجز کلی گویی و دفاع کلی پاسخ قانع کننده‌ای برای دادگاه نداشتند!

اسدبیگی در دفاع از شریعتی گفت: دکتر شریعتی مردی شریف و پیگیری است!!!. بله حامی من بوده و خوب هم از من حمایت کرده. ولی فرد متمولی است و چندین آزمایشگاه دارد و نیازی به 25هزار دلار من ندارد!

اسدبیگی: آقای قاضی من به آخر خط رسیدم. اینها می‌خواهند هفت تپه(سبع اتلال) را از من بگیرند. بیایید از من بخرید.

اسدبیگی: برخی بازپرس ها از من می‌پرسند آیا با دادستان کشور(جغرافیای سیاسی ایران) و پسرش رابطه مالی داری؟ به من می‌گویند با حجتی وزیر جهاد کشاورزی و جهانگیری معاون اول رابطه مالی داری. پس وقتی به دادستان اتهام می‌زنید استاندار(فرماندار نظامی رژیم در) احواز اشغالی جای خود دارد.

قاضی: چنانچه رابطه مالی شما با هر شخص و مقامی اثبات شود دادگاه به وظیفه خودش عمل می‌کند.

قاضی: چنانچه اتهامات اسدبیگی ثابت شود که پول خرید هفت تپه(سبع اتلال) از محل اخلال در نظام ارزی و اقتصادی بوده، به نفع دولت مصادره می‌شود.

نام مرتضی شهیدزاده رئیس صندوق توسعه ملی بعنوان یکی دیگر از متهمین در دادگاه مطرح شد که نماینده دادستان گفت: پرونده و کیفرخواست شهیدزاده بزودی تقدیم دادگاه خواهد شد!

اتهامات اسدبیگی بسیار سنگین بوده و وی بعنوان رئیس “گروه صنعتی آریاک” متهم است به سردستگی و تشکیل باند برای قاچاق عمده ارز! او برای رسیدن به اهداف خود مسئولین زیادی را نیز آلوده کرده و امروز در دادگاه هیچ پاسخ قانع کننده‌ای به دادگاه ارائه نداده است.

باتوجه به تعدادی بالای متهمین پرونده بنا شد ادامه بررسی پرونده در جلسه سوم روز شنبه 3 خرداد برگزار شود.

فواد فرج پور

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
WWW.ALAHWAZ.COM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا