جغرافياي ايران جعليجهان

برایان هوک: ایران به دلیل ویروس کرونا سوریه را ترک میکند

شروع پیامدهای گسترش کرونا در ژئوپلیتیک سیاسی جعلی ایران، تأثیر منفی خود را بر نفوذ و حضور نیروهای تروریست اشغالگر و توسعه طلب آن در منطقه، به ویژه در سوریه منعکس کرده است.

در همین راستا برایان هوک نماینده ویژه امور ایران فاش كرد كه دولت آمريكا، عقب نشینی های تاكتیكی نیروهای تروریست ایرانی از سوریه را زیر نظر گرفته است. این عقب نشینی نتیجه شیوع این بیماری همه گیر در ایران(اشغالگر) و افزایش مرگ و میرهاست که ممكن است بر تمایل و اشتیاق این رژیم برای ادامه جنگهای نیابتی در خاورمیانه تاثیر منفی گذاشته باشد.

وی با بیان اینکه سیاست ایران اشغالگر بر اساس تمایل به کنترل دولتها در کشورهای منطقه به ویژه عراق، لبنان، سوریه و یمن (و استثمار آنها) است، افزود: “سیاست ما برعکس است. ما به دنبال این هستیم که از کشورهایی مانند عراق و لبنان حمایت کرده و کمک کنیم تا از کنترل ایران(توسعه طلب) عاری شوند.”
هوک افزود: “پشتیبانی‌های زیادی در راه هستند که ما به مردم عراق ارائه خواهیم داد. فکر میکنم یکی از مواردی که نخست وزیر(عراق) بر آن متمرکز خواهد بود، احیای حاکمیت عراق و قطع ید دخالتهای ایران (جعلی) است.”

“من معتقدم که مرگ قاسم سلیمانی شرایط بهتری را برای عراقی‌ها فراهم کرده است تا دولتی داشته باشند که نماینده منافع آنها باشد نه نماینده دولت رژیم(حامی تروریسم) ایران.”


علی حردانی پور الأحوازي

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی احواز

مترجم: فواد فرج پور
WWW.ALAHWAZ.COM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا