جغرافياي ايران جعليجهانملل تحت ستم

علیه شماری از زندانیان عقیدتی- سیاسی اهل سنت در مشهد، گاز فلفل استفاده شده است

گزارشهای دریافتی از زندان وکیل آباد مشهد حاکیست که شماری از زندانیان عقیدتی- سیاسی مسلمان اهل سنت که هم اکنون در این زندان محبوس هستند، در هنگام شکنجه علیه آنان از گاز فلفل استفاده شده است.
در این خصوص یک منبع مطلع به خبرنگار شبکه جهانی کلمه گفته است که هویت این زندانیان عبارت است از حمید راستا بالا، فرهاد شاکری، کچیر سعادت جهانی، محمد علی آرایش، عیسی عید محمدی، مولوی حکیم عظیم گرگیج، مولوی تاج محمد خرمالی همگی از گلستان، حافظ عبدالرحمن گرگیج، محمد رضا شیخ احمدی، عبدالباسط اورسن و مرتضی فکوری از تربت جام؛ این زندانیان اخیرا به “محمد نوری زاد” هم خبر داده بودند که در هنگام شکنجه علیه آنان از گاز فلفل استفاده شده است .
در همین حال محمد نوریزاد که مدتی است در زندان به سر میبرد، از طریق یک فایل صوتی که از درون زندان برای انتشار به خارج فرستاده شد از مشاهدات خود در زندان گفته است، از جمله از تجاوزهای گسترده به دختران باکره، و اینکه به چشم خود دیده است که دو متهم از قاضی خود درخواست کرده بودند به ایشان اجازه دهد تا به وی نشان دهند که بازجویان با تزریق «گاز فلفل» به «مقعد و آلت تناسلیشان» چه بلایی بر سر ایشان آورده‌اند، و یا مشاهداتش در زندان وکیل آباد مشهد، که بازجوها خانوادههای اسیران عرب الاحوازی را به درون سلولهای انفرادی می‌بردند و به آنها میگویند که اگر به آنچه آنها میخواهند اعتراف نکنند زن و بچه هایشان را در زندان نگاه می دارند.

در همین حال منبع مذکور به کلمه گفته است، پیشتر،متهمین به مدت 10 الی 12 ماه در سلولهای انفرادی اداره اطلاعات شهر مشهد در بازداشت بوده‌اند. آنها به مدت 4 سال است که در زندان وکیل آباد مشهد به سر می برند.
این منبع میگوید: متهمین بعد از چهار سال، حکم اعدام گرفته‌اند واین درحالیست که به دفاعیات آنان نیز هیچگونه توجهی نشده است. پرونده این افراد 5 ماه است که به دیوان عالی (اشغالگران ایرانی) ارسال شده است.
برای سه تن از متهمین با نامهای محمد رضا شیخ احمدی ، عبدالباسط اورسن و مرتضی فکوری اتهام عضویت در گروه های تکفیری و داعش ازسوی نهادهای ذی ربط ذکر شده است!؛اما برای باقی زندانیان اتهام عضویت در گروههای مسلح و تکفیری همچون حزب الفرقان و جبهه همبستگی و ملی اهل سنت عنوان شده است.
این در حالیست که گروههای مسلح یاده شده در سالهای 71 تا 76 در ایران(جعلی) فعالیت داشته‌اند و افراد مذکور در آن زمان 10 الی 12 ساله بوده‌اند ونمی توانسته‌اند که در این گروه ها مشارکت داشته باشند.
گفتنی است که در شکنجه گاه های اداره اطلاعات از متهمین با آزار و شکنجه، اعترافات اجباری مبنی بر عضویت در گروههای مسلح گرفته شده است.

منبع: سایت کلمه

فواد فرج پور

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
WWW.ALAHWAZ.COM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا