جغرافياي ايران جعليجهان

ردپای رژیم اشغالگر ایران در انفجار نفتکش یونانی

بر اساس گزارش وب سایت “The Drive” رژیم ایران و یا حوثی‌ها ممکن است پشت حمله به نفتکش مالت در بندر عربستان باشند.

روز چهارشنبه یک تانکر نفتکش مالت متعلق به یک شرکت یونانی بر اثر انفجار مین در یکی از بنادر دریایی عربستان آسیب دید.

در این گزارش آمده است که این انفجار به دلیل وجود یک مین دریایی سرگردان رخ داده است. این انفجار باعث آسیب به بدنه خارجی کشتی شد.

این مین‌ها که به “مین‌های لیمپت” معروف هستند، قبل از آن در حملاتی علیه یک تانکر نفتی در سال گذشته در منطقه خلیج عربی و دریای عمان، توسط اشغالگران ایرانی و وابستگان تروریست آنها در منطقه مورد استفاده قرار گرفته بودند.
ایران اشغالگر همچنین از این مین‌ها در جنگ ایران و عراق استفاده کرد تا حمل و نقل نفت از طریق خلیج عربی و تنگه باب السلام (هرمز) را مختل سازد. این مین‌ها هنوز هم توسط ایران اشغالگر در حال ساخت هستند.

گزارش “درایو” نشان داد که حوثی ها در حملات گذشته خود به کشتی‌های جنگی و کشتی‌های تجاری در دریای سرخ میتوانند از مین‌های دریایی ساخت صنایع داخلی خود و همچنین موشک‌های کروز ضد کشتی و قایق‌های انتحاری استفاده کنند.

در سال 2018 صالح الصمد رهبر حوثیها در آن زمان هشدار داد که دریای سرخ و مسیر حمل و نقل بین‌المللی در آنرا بعنوان بخشی از گزینه‌های خود برای مقابله با ائتلاف سعودی که جنگ یمن علیه حوثی‌های تروریست را رهبری میکند، مسدود خواهند کرد.

سه‌شنبه گذشته، ائتلاف سعودی و عربی با صدور بیانیه‌ای درباره این حمله، اعلام کرد که 5 مین رژیم اشغالگر ایران را در جنوب دریای سرخ کشف و خنثی کرده است. همچنین حوثی‌ها را به دست داشتن در این حمله متهم ساخت.

“مین‌های لیمپت” در حملات تروریستی ایران علیه تانکرهای نفتی در دریای عمان در سال 2019 خطر عمده در مسیر حمل و نقل آزاد دریایی بود. ایالات متحده، سپاه تروریستی پاسداران ایران اشغالگر را به داشتن در این زمینه متهم کرد.


علی الاحوازی

مترجم: فؤاد فرج پور

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
28 نوامبر 2020

Http://WWW.ALAHWAZ.COM
Https://t.me/adpffarsi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا