جغرافياي ايران جعليجهان

مؤسسه تحقیقات استراتژیک “فیوچر دایرکشنز” استرالیا

برنامه هسته‌ای رژیم ایران(اشغالگر) هدف دیگری جز کاربردهای نظامی ندارد. اکنون به زمان ساخت بمب هسته‌ای توسط این رژیم فقط بین 3 تا 5 ماه زمان باقی مانده است.

مؤسسه تحقیقات استراتژیک “فیوچر دایرکشنز” استرالیا در مورد خطر هسته‌ای شدن رژیم ایران(اشغالگر) هشدار داده و نوشته است:

زمان پایان دادن به مخفی کاری هسته‌ای رژیم ایران(اشغالگر)، فرا رسیده است
این رژیم برنامه هسته‌ای خود را که همانا تولید مواد هسته‌ای از نوع نظامی است، متوقف نکرده است. این امر از امتناع این رژیم در اجازه دادن به دسترسی آزاد بازرسان سازمان بین‌المللی انرژی هسته‌ای به تمامی تأسیسات هسته‌ای این رژیم آشکار است.

باید به این رژیم(توسعه طلب) هشدار داد که وقت آن است که پنهانکاری را متوقف کنید.
کارشناسان مختلف از انستیتوی علوم و امنیت بین‌المللی تا مرکز علوم و امور بین‌الملل در دانشکده هاروارد، کندی و نیویورک تایمز این نظریه را تایید میکنند، دو سال گذشته در ژانویه 2018 اسناد زیادی از بایگانی مخفی هسته‌ای رژیم (اشغالگر) ایران توسط ماموران اسرائیلی موساد از قلب طهران ربوده شد.

نتایج تحقیقات، جای هیچ شک و تردیدی نگذاشته است که، رژیم ایران(اشغالگر) در تلاش است تا “پروژه آماد” جهت تولید پنج کلاهک هسته‌ای را به نتیجه برساند.

مهمتر از همه سرنخ‌ها و نشانه‌های زیادی وجود دارد که نشان می‌دهند این تلاش برای دستیابی به بمب اتمی هرگز متوقف نشده و حتی امروز با قدرت و شتاب بالایی در حال پیگیری است و هیچ مدرک اساسی وجود ندارد که برعکس این نظریه را نشان دهد.

سرنخ اول را میتوان در سیاست فریب و انکار طهران(مرکز جهانی صدور تروریسم) در مقابل تحقیقات آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره “ابعاد نظامی احتمالی” فعالیتهای هسته‌ای رژیم ایران(جعلی) یافت.

آژانس اخیراً بررسی خود را درباره ماهیت واقعی و دامنه فعالیتهای ممنوعه رژیم آغاز کرده است.

تقریباً دو دهه از زمان باز شدن پرونده آژانس انرژی هسته‌ای برای رژیم(اشغالگر) ایران میگذرد. همانطور که گزارش‌های اخیر آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای نشان میدهند، ادعاهای این رژیم قابل اعتماد نیستند.

طهران مانع دسترسی آژانس بین المللی انرژی اتمی به سایت‌های مرتبط با پروژه “آماد” شده است. به عنوان مثال یک “انبار هسته‌ای” در حومه تورقوزآباد طهران[ در جنوب طهران از توابع بخشداری کهریزک شهرستان ری] همانجایی که ذرات اورانیوم تصفیه شده در سال گذشته توسط آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای کشف شد.

شاخص دیگر، مؤلفه‌های اقتصادی است. علیرغم اینکه رژیم ایران (اشغالگر) بطور مداوم اصرار بر صلح آمیز بودن برنامه‌های هسته‌ای خود دارد، صنعت اتمی غیرنظامی این رژیم نمیتواند قابلیت غنی سازی اورانیوم بومی به دلایل اقتصادی را توجیه نماید.

تولید سوخت هسته‌ای در داخل برای نیروگاه هسته‌ای ساخته شده توسط روسیه در بوشهر (بندر بوشهرین) در راکتور تحقیقاتی طهران یا راکتور آب سنگین اراک، بطور قابل توجهی گرانتر از خرید آن از منابع معتبر از جمله روسیه و آمریکا است.

علاوه بر این برنامه غنی سازی این رژیم در سطح بالاتر از 20%، بیشتر از میزان غنی سازی مورد نیاز در مصارف صلح آمیز است.

با درک این موضوعات نمیتوان باور داشت که پروژه هسته‌ای رژیم ایران(جعلی) دارای اهداف غیرنظامی است. علاوه بر این طهران شروع به صحبت در مورد کاربردهای نظامی “مشروع” و “دفاعی” از فناوری هسته‌ای کرده است. در سال 2018، این رژیم(جعلی) طی اطلاع رسانی به آژانس، از قصد خود برای طراحی و توسعه زیردریایی‌های هسته‌ای سخن گفته است.

فرمانده نیروی دریایی رژیم ایران(اشغالگر) دریاسالار “حسین خانزادی” مدعی شد که هیچیک از پیمان‌های بین‌المللی، استفاده از انرژی هسته‌ای صلح آمیز را ممنوع نکرده است، منظور ما حفظ آمادگی دفاعی است!

علاوه بر این راکتورهای زیر دریایی هسته‌ای معمولاً از اورانیوم بسیار غنی شده و بسیار بالاتر از آنچه که در راکتورهای دیگر استفاده میشود، استفاده می‌کنند. بنابراین، پروژه زیردریایی هسته‌ای، بطور بالقوه به رژیم(توسعه طلب)ایران، بهانه موجهی برای غنی سازی اورانیوم با سطح نظامی میدهند بدون اینکه به وضوح مشخص شود که در حال ساخت “بمب هسته‌ای” هستند!

ادعاهای این رژیم(غیرقانونی) درباره این برنامه‌ها کاملاً مزخرف هستند.

همانطور که “کالب لارسون” کارشناس دریایی توضیح می دهد ، رژیم ایران(اشغالگر) از فناوری و ظرفیت صنعتی لازم برای ساخت چنین ماشین جنگی پیشرفته‌ای بعنوان یک زیردریایی هسته‌ای برخوردار نیست: این رژیم دارای سابقه طولانی در خصوص ساخت بمب است و به احتمال زیاد هیچ وقت یک زیردریایی با قدرت هسته‌ای نمی‌تواند تولید کند.

همینطور برنامه ماهواره‌ای این رژیم، پوششی است برای آزمایش و کامل کردن موشک های دوربردی که میتوانند کلاهک هسته‌ای حمل نمایند است.

ترجمه: فؤاد فرج پور

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
WWW.ALAHWAZ.COM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا