جغرافياي ايران جعليجهان

آخوندها به خاطر از دست دادن درآمد حاصل از “آرامگاه‌ها” نگران هستند.

فایننشیال تایمز درباره تاثیر کرونا بر درآمد آخوندهای ایران اشغالگر نوشته است‌‌‌‌: پس از شیوع “کروناویروس” تنها مشکل پیش آمده برای شیعیان این نیست که دیگر نمیتوانند بر سرِ قبرها در آرامگاه بروند، مشکل اساسی پیش آمده، از دست دادنِ درآمد حاصل از این “معابد” است.
در حالی که ادامه حیات آخوندها به کمکهای دریافتی از زوار “آرامگاههای شیعی” بستگی دارد، آخوندهای ارشد حتی ناچار شده‌اند که با ناخرسندی، کلاس‌های حوزوی خود را به صورت آنلاین برگزار کنند.

از سویی درآمد کسبه در قم با تکیه بر بازدیدکنندگان آرامگاه “معصومه” است. اکنون با شیوع “کروناویروس” این مشاغل برای ادامه حیاتشان به مشکل خورده‌اند و بدتر آنکه از تأثیر موج دوم گسترش کروناویروس، که انتظار میرود در پاییزِ پیش رو باشد، در هراسند.

اخیراً میزان مرگ و میر در ایران جعلی دوباره افزایش یافته است و مقامات فاسد جمهوری اسلامی(که در انتشار ویروس مسئولیت مستقیم دارند) هشدار می‌دهند که ممکن است مجبور شوند مجدداً محدودیت ها را برقرار کنند.

“محمد” صاحب یک رستوران در قم ، می‌گوید که او قبلاً روزانه حدود 400 پرس غذا به فروش میرسانده، اما این تعداد اکنون به 25 پرس رسیده است! بیشتر مشاغل اینجا برای میلیونها زائر راه اندازی شده و نه فقط برای جمعیتِ ثابتِ حدوداً یک میلیون نفری قم.

آرامگاه “فاطمه‌معصومه” در قم همچنان بر روی بازدیدکنندگان بسته است، اما زوار میتوانند از صحن‌ها بازدید کنند.
حدود دو هفته قبل از تأیید رسمی شیوع “کروناویروس” در ایران جعلی این ویروس در قم شیوع پیدا کرده بود که نشان داد، این شهر مقدس شیعیان، پس از “ووهان” چین به دومین مرکز جهانیِ شیوعِ این بیماری تبدیل شده است.

در آن زمان وزارت بهداشت ایران اشغالگر تصدیق كرد كه دو نفر در 19 فوریه در قم یعنی بزرگترین مركز آخوندهای شیعی، بر اثر ابتلا به “کویید19” فوت کرده‌اند ، آیت الله حسین موسوی‌تبریزی 73 ساله از ترس ابتلا تدریس را متوقف کرده و خود را در خانه منزوی کرده است. درست به مانند دیگر آخوندهای(جنایتکار) بزرگ قم ، شهری که مقصدی برای صدها هزار طلبه شیعی است.

رژیم اشغالگر جمهوری اسلامی در آغاز شیوع “کروناویروس” تئوری توطئه را مطرح کرد و این ویروس را یک سلاح بیولوژیکی خواند و حتی از آن به عنوان بهانه‌ای برای پوشش سطح بسیار پایین مشارکت مردمی در انتخابات پارلمانی استفاده کرد، انتخاباتی که تمامیت‌خواهان پیروز آن بودند.

آخوندهای بزرگ (جنایتکار) نمیخواهند مسئولیت هرگونه افزایش مرگ و میرِ در اثر “کروناویروس” را بر عهده بگیرند، حتی اگر بستن معابد و تعطیلیِ مراسم در طولانی مدت به اعتقادات مذهبی شیعی‌ها آسیب برساند. با این وجود نماز جمعه قرار است اواخر این ماه از سر گرفته شود!
اکنون چند ماه است که هیچ فردی برای ورود به آرامگاه “فاطمه‌معصومه” خواهر “رضا” یکی از 12 امام شیعه اسلام مجاز نیست.

اما زوار از جمله آخوندها اکنون مجاز به بازدید از صحن‌ها و نشستن در جلوی دروازه‌های این معبد شیعی‌ هستند که با طلا و آینه کاری تزئین شده‌اند.

فواد فرج پور

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
WWW.ALAHWAZ.COM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا