الاحوازجغرافياي ايران جعليملل تحت ستم

بخش‌هایی از کلیات شبکه ملی اطلاعات منتشر شد؛ موتور جست‌وجو و پیام‌رسان داخلی و ثبت هویت کاربران

چند هفته پس از تصویب طرحی مربوط به «شبکه ملی اطلاعات» در شورای عالی فضای مجازی ایران اشغالگر، بخش‌هایی از این طرح در خبرگزاری مهر منتشر شده است.

«طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات» در ۲۵ شهریور به تصویب شورای عالی فضای مجازی ایران اشغالگر رسید و به نوشته خبرگزاری مهر، به تازگی پس از آنکه علی خامنه‌ای، رهبر دیکتاتور جمهوری ضداسلامی، نیز آن را تایید کرد ابلاغ شد.

ایجاد موتور جست و جوی داخلی، پیام‌رسان و شبکه اجتماعی داخلی، ثبت هویت کاربران، سیستم عامل داخلی، رایانامه داخلی و جویشگر داخلی از جمله موارد مطرح شده در «فهرست خدمات» شبکه ملی اطلاعات ذکر شده است.
«تامین یک سیستم ‏عامل داخلی امن تلفن همراه» و «کسب حداقل بیست درصد از سهم بازار گوشی تلفن همراه هوشمند با سیستم ‏عامل داخلی توسط تولیدکنندگان داخلی» نیز از جمله اهداف مطرح شده در « طرح کلان و معماری شبکه‌ ملی اطلاعات» است.

در این طرح همچنین «ارائه خدمات پایه کاربردی داخلی با سهم ترافیک هفتاد به سی نسبت به خدمات پایه کاربردی خارجی مشابه» و «ارتقاء توان دستگاه‌‏های امنیتی، انتظامی و قضایی در اشراف اطلاعاتی و شناسایی و مقابله با تخلفات و جرایم سازمان‌یافته فضای مجازی به میزان حداقل سالیانه بیست ‏وپنج درصد» مطرح شده است.

حکومت اشغالگر ایران از چند سال پیش طرحی به نام «شبکه ملی اطلاعات» را دنبال میکند که هدف آن ایجاد یک شبکه غیروابسته به اینترنت جهانی در جغرافیای سیاسی جعلی موسوم به ایران است. فعالان حقوق بشر و نهادهای فعال در زمینه آزادی اطلاعات بارها از این طرح و از قصد مقام‌های جمهوری ضداسلامی برای قطع دسترسی مردم به اینترنت جهانی و کنترل فعالیت‌های آزادیخواهان و تبادل اطلاعات بین کاربران و تمامی اقشار مختلف جامعه ابراز نگرانی کرده‌اند.

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران اشغالگر، پیش از این اعلام کرده بود که تنها در یک مورد بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت شبکه ملی اطلاعات هزینه شده است. این مبلغ ۲۶ برابر بودجه وزارت ارتباطات و ۶۶ برابر بودجه وزارت میراث فرهنگی و گردشگری ایران اشغالگر در یک سال است.

مرکز پژوهش های مجلس سپاهیان مزدور خامنه‌ای پیشتر در گزارشی اعلام کرده بود که دولت تاکنون برای شبکه ملی اطلاعات حدود ۱۹ هزار میلیارد تومان هزینه کرده است.

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
Http://WWW.ALAHWAZ.COM
Https://t.me/adpffarsi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا