الاحواز

اشغالگران ایرانی بار دیگر دریچه سدها را باز کردند

منابع مرکز رسانه‌ای الأحوازيه گزارش دادند که دریچه های سد کرخه در شمال دولت الاحواز اشغال شده توسط رژیم اشغالگر ایران جعلی باز شده‌اند.

ویدئویی که از سوی فعالان خبری و اجتماعی منتشر شده است نشان می‌دهد که اشغالگران دریچه های موجود در سد کرخه را به طور کامل باز کرده‌اند و آب‌های مازاد پشت این سد را به سمت شهرهای اشغالی الاحواز که در جنوب سد قرار گرفته‌اند، رها می‌سازند.

به زعم رژیم اشغالگران فارس، ظرفیت این سد این حجم وسیع آب را ندارد.
گفتنی است رژیم جغرافیای سیاسی اشغالگران فارس با باز کردن غیر برنامه ریزی شده دریچه‌های سدها و ایجاد سیل های عمدی باعث تخریب روستاها، مناطق کشاورزی و شهرها می شود. روند باز شدن دریچه ها ساماندهی نمیشود و به همین دلیل با باز شدن این دریچه ها در چنین دوره‌ای، سیلاب های ویرانگر به وجود می‌آیند زیرا کاملا مشهود است که اشغالگران عامدانه و فقط در این فصل دریچه ها را باز کرده و هزاران روستا، مناطق کشاورزی و شهرهای الاحواز را به زیر آب می‌برند تا زندگی محرومان این سرزمین را ازبین ببرند.
در همین زمینه، فعالان و ناظران نسبت به وقوع یک فاجعه بزرگ انسانی در مناطق اشغالی الاحواز توسط اشغالگران فارس هشدار داده‌اند. این برنامه، سیاست پاکسازی قومی و تبعیض نژادی است که توسط ایران اشغالگر علیه ملت عربی الاحواز اشغالی دنبال می‌شود.

الکرخه – الاحواز اشغال شده

مرکز اطلاع رسانی جبهه دموکراتیک مردمی الاحواز

مترجم: فواد فرج پور
WWW.ALAHWAZ.COM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا