الاحواز

بازداشت واخراج کارگران شهرداری شهر حمیدیه احواز اشغالی

كارگران شهردارى شهر حميديه در روزهاى گذشته به دليل عدم پرداخت ۲۰ ماهه حقوقشان و عدم پرداخت عيدى اقدام به اعتراض كردند.

به دليل اعتراض و دست كشيدن كارگران از كار ،بجاى پاسخگوئى به كارگران، مزدوران رژیم اشغالگر ایران شهردار صادق مولايى» و رئيس حراست شهردارى «ستار سوارى» و عضو شوراى شهر «عبدالله عبيات» و همچنين «حاج عدنان سياحى(مشعلى)» كارگران شهردارى را تهديد به بازداشت و اخراج كردند. بعد از تهديد دو نفر از كارگران بازداشت شدند، رضا سياحى،۳۰ ساله، كارگر و فعال اجتماعى و اسماعيل حقيقت جو،۳۵ ساله، روز دوشنبه ۳ تيرماه ۱۳۹۹ به دليل شكايت شهردارى بازداشت شدند و بعد از پيگيرى خانواده ها روز شنبه ۷ تيرماه ۱۳۹۹ هر كدام با تامين قرار وقيقه يك مليارد ريالى تا پايان دادرسى آزاد شدند.

يكى از كارگران شهردارى شهر حميديه مى گويد: به عدم پرداخت حقوقمان اعتراض كرديم اما شهردار و حراست شهردارى با پرونده سازى دوستانمان را بازداشت كردند و ما را اخراج كردند. حتى در هنگام تجمع بوسيله برادر شهردار نيز تهديدمان كردند.
اين كارگر افزود: به دليل پرداخت نشدن حقوقمان باعث شد كه كارگران براى امرار معاش به جمع آورى ضايعات روى بياورند، مسؤولين اين شهر را از بين بردند و هركه اعتراض مى كند از طريق نفوذشان در دستگاههاى امنيتى پرونده سازى مى كنند.
۲۸ ژوئن ۲۰۲۰

امیر احوازی
مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی احواز
http://WWW.ALAHWAZ.COM

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا