الاحوازجغرافياي ايران جعليجهانملل تحت ستم

راه حل خامنه‌ای: تجزیه و فروش رسمی بخشهایی از جغرافیای سیاسی ایران در ازای بقای حکومت ملاها

وقت بسیار تنگ است


سایمون واتکینس، نویسنده و خبرنگار اقتصادی انگلیسی، به نقل از منابع آگاه در رژیم اشغالگر ایران، بخشهایی از مفاد محرمانه و مخفیانۀ قرارداد بیست و پنج سالۀ رژیم ملایان را با چین فاش کرده است. تحلیلگر انگلیسی گفته است که هفتۀ گذشته سید علی خامنه‌ای با پیشنهاد فرماندهان سپاه (تروریستی) پاسداران و سازمان اطلاعات سپاه مبنی بر همکاریهای گستردۀ نظامی و اطلاعاتی، به توافق بیست و پنج سالۀ فروش بخشی از ایران (سرزمین‌های اشغال شده توسط ایران) به چین موافقت کرد.   

سایمون واتکینس نوشته که این فصل از توافق در صورت متحقق شدن وعده طرف چینی، معادلات ژئوپولتیک خاورمیانه را تغییر می دهد. «بر اساس این توافق چین و رژیم اشغالگر ایرانی همکاری های نظامی گسترده ای خواهند داشت و در این همکاری ها روسیه نیز نقش کلیدی ایفا خواهد کرد. در مقابل بخشهایی از حق حاکمیت (ملی!!!) و تمامیت ارضی اشغال شده توسط ایران واگذار میشود.»

خبرنگار بریتانیایی افزوده است که قرار است در دومین هفتۀ ماه اوت نمایندگان نظامی و اطلاعاتی حکومت های ایران اشغالگر، چین و روسیه با یکدیگر ملاقات و در خصوص جزئیات این بخش از همکاری ها با یکدیگر گفتگو کنند. سایمون واتکینس سپس افزوده است در پی این گفتگوها از نهم نوامبر آینده جنگنده های روسیه و چین، به پایگاه های هوایی ایران اشغالگر در همدان، بندرجمبرون، چابهار و عبادان از توابع الاحواز اشغالی دسترسی کامل خواهند داشت.

نویسندۀ بریتانیایی به نقل از منابع آگاه در جغرافیای سیاسی موسوم به ایران افزوده است که به موازات این همکاری چین و روسیه تجهیزات پیشرفتۀ جنگ الکترونیکی خود را که برای مقابله با ناتو طرح‌ریزی شده در جغرافیای سیاسی (ایران) و به ویژه در خلیج عربی مستقر خواهند ساخت و بعنوان پشتیبانی از سامانه های موشکهای بالستیکی رژیم اشغالگر ایرانی نیز به کار گرفته خواهند شد. بنا به وعده چینی ها این تجهیزات پدافند موشکی کشورهای عرب حوزۀ خلیج عربی را تضعیف خواهد کرد.

نویسندۀ بریتانیایی همچنین افزوده است که همزمان با استقرار این تجهیزات، روسیه نیز سامانه های دفاع موشکی “اس ٤٠٠” را برای مقابله با حملات احتمالی آمریکا و اسرائیل در همین مناطق مستقر خواهد ساخت. در همین چارچوب روسیه سامانه های موسوم به “کاراسوخا” 2 و 4 را برای مقابله با رادارهای تهاجمی و شناسایی پهپادهای اسرائیل و آمریکا در جغرافیای سیاسی (ایران) مستقر می سازد.

بخش دیگری از مفاد همکاری های نظامی با چین و روسیه تبادل و آموزش فرماندهان تروریست سپاه پاسداران است. به موجب این بند از توافق سالانه 110افسر ارشد تروریست سپاه پاسداران برای تعلیمات نظامی به چین و روسیه می روند و متقابلاً 110 مستشار چینی و روسی برای آموزش افسران سپاه تروریستی پاسداران در جغرافیای ایران مستقر خواهند شد. در چارچوب این همکاری سامانۀ جنگ الکترونیکی سپاه تروریستی پاسداران نیز به سامانه های راهبردی و فرماندهی مشترک روسیه و چین متصل خواهد شد.

منابع آگاه در جغرافیای ایران گفته‌اند که بر پایۀ توافق سه جانبه میان تهران، پکن و مسکو، نیروهای چینی در بندر چابهار مستقر می شوند و با نصب سامانه موشکی، کل سامانۀ دفاع هوایی امارات و عربستان را در مقابل حملات موشک ها و پهپادهای رژیم تروریست ایران خنثی میکند.

به نوشتۀ نویسندۀ انگلیسی مجادلات جاری میان آمریکا، از یک طرف، و چین و روسیه، از طرف دیگر، برای تمدید تحریم های تسلیحاتی شورای امنیت علیه رژیم اشغالگر ایران ریشه در همین قرارداد 25 سالۀ همکاریهای نظامی، امنیتی و اقتصادی میان تهران و پکن دارد.

سایمون واتکینس نوشته است که در ازای این همکاریهای نظامی و اطلاعاتی، رژيم ایران امتیازات اقتصادی بی‌سابقه و گسترده‌ای بویژه در حوزۀ انرژی به جمهوری کمونیست خلق چین میدهد. به موجب این توافق چین روی هم 400 میلیارد دلار در توسعۀ نفت، گاز، پتروشیمی حمل و نقل و سایر زیرساخت ها در جغرافیای سیاسی ایران سرمایه گذاری میکند و کل مبلغ این سرمایه گذاری را طی پنج سال نخست از محل فروش نفت، گاز، پتروشیمی، و سایر فرآورده‌ها و خدمات زیرساختی برداشت میکند. افزون بر این، رژيم اشغالگر ایران متعهد شده که نفت، گاز و فرآورده‌های پتروشیمی حاصل از غارت منابع اقلیم الاحواز اشغالی را 12 درصد ارزانتر از قیمت متوسط بازار و با پذیرش تخفیف مضاعفی معادل 6 تا 8درصد به چین بفروشد. در عین حال، چین مجاز خواهد بود که مطالبات رژیم ایران را با دو سال تاخیر و به ارز سیال بپردازد. به این ترتیب، چین کلیه فرآوردهای نفتی را دست کم 32 درصد ارزانتر از بهای واقعی آنها در بازارهای جهانی خریداری خواهد کرد.

نویسندۀ بریتانیایی تصریح کرده است که عنصر مهم قرارداد مخفیانۀ 25 ساله رژیم ک-یف ایرانی و چین مسلط شدن پکن بر زیرساخت های اساسی و تمامیت ارضی بخشهایی از ایران(اقلیم الاحواز اشغالی) و متصل کردن آنها به طرح درازمدت و راهبردی پکن برای تصاحب بازارهای جهانی است.

فواد فرج پور

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
WWW.ALAHWAZ.COM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا