جهان

وعده الکاظمی برای دستگیری قاتلان هشام الهاشمی

روز دوشنبه نخست وزیر عراق مصطفی الکاظمی قول داد که قاتلان تحلیلگر فقید سیاسی “هشام الهاشمی” را که چند روز پیش با شلیک گلوله توسط افراد ناشناس در مقابل منزل خود در بغداد کشته شد، تحویل عدالت دهد. وی تأکید کرد که دولت وی، عرصهٔ ترور را در این کشور بر روی تروریست‌ها تنگ‌تر کرده و آنرا متوقف خواهد کرد.

الکاظمی همچنین با تأکید بر اینکه الهاشمی صدای ملت عراق و پشتیبان نیروی عراق در برابر تروریسم بود، افزود: مقامات دولتی بزودی ممنوعیت حمل و نگهداری سلاح در سرتاسر عراق را به اجرا خواهند گذاشت.

در همین زمینه، برهم صالح رئیس جمهور عراق تأیید كرد كه ترور الهاشمی یك هدف “شرورانه” برای هدف قرار دادن شهروندان عراقی است و اظهار داشت كه قانون شکنان در پشت‌پرده این قتل نشسته‌اند و كمترین وظیفه ما افشای آنان و پیگرد قانونی آنهاست.

تحلیلگر فقید سیاسی عراق، هشام الهاشمی هدف اصلی شبه نظامیان تروریست وفادار به ایران اشغالگر از دوره ریاست جمهوری عادل عبدالمهدی بود؛ از سوی شبه نظامیان وابسته به ایران، مکررا تهدید میشد. قتل او ضربه به جریان مبارزه با تروریسم در عراق بود. او یکی از برجسته ترین مفسران و محققان در زمینه نحوه شکل‌گیری داعش بشمار میرفت و تحقیقات مهم و گسترده‌ای در این زمینه داشته است که باعث کمکهای چشمگیری به دولت عراق در نحوه شکست داعش و مبارزه با تروریسم شده بود.


علی حردانی پور الأحوازي
مترجم: فواد فرج پور

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
WWW.ALAHWAZ.COM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا