جغرافياي ايران جعليملل تحت ستم

تایید حکم سه نوجوان معترض کورد

مدافعان حقوق بشر در ایران اشغالگر گزارش داده‌اند که دیوان عالی رژیم اشغالگر ایران حکم اعدام سه تن از بازداشت‌شدگان اعتراض‌های آبان ماه سال 98 را تائید کرده است.

هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران اشغالگر، به نقل از یکی از وکلای پرونده، نام این محکومان به اعدام را امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی و محمد رجبی عنوان کرده است.

این بازداشت‌شدگان سوم اسفند 98 در شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی جلاد “ابوالقاسم صلواتی” به اتهام‌هایی از جمله “مشارکت در تخریب و تحریق به قصد مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران” و “محاربه” به اعدام محکوم شده بودند.

سازمان عفو بین الملل 9 اسفند 1398 یک هفته پس از اعلام صدور حکم اعدام برای این متهمان سیاسی، با “به شدت ناعادلانه” خواندن محاکمه این افراد، خواستار لغو حکم شده بود.

در بخشی از این گزارش به نقل از منابع آگاه آمده که سعید تمجیدی و محمد رجبی به خانواده خود گفته‌اند بسیاری از اتهامات مطروحه “مانند اتهام ارتباط با سازمان مجاهدین خلق” ناروا بوده و “تحت شکنجه” چنین اقراری اخذ شده است. آنها تاکید کرده‌اند که “به هیچ وجه با هیچ گروهی در خارج از کشور ارتباط نداشتیم.”

رسانه‌های نزدیک به قوه بیدادگر قضائیه رژیم اشغالگر ایران درباره این خبر سکوت کرده‌اند.

فواد فرج پور

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
WWW.ALAHWAZ.COM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا