الاحوازجغرافياي ايران جعليجهانملل تحت ستم

سایت خبری ARD آلمان: مجازات اعدام به دلیل شرکت در تظاهرات تأیید شد

در سال2019، آنها در اعتراض به افزایش قیمت بنزین در تظاهرات شرکت کردند – و باید هزینه آن را با جان خود پرداخت کنند: دیوان عالی تهران مجازات اعدام علیه سه مرد جوان را موجه می داند.

دادگاه عالی ایران) اشغالگر) حكم اعدام را علیه سه مرد جوان كه سال گذشته در تظاهرات شركت كرده بودند تأیید كرد. به گزارش خبرگزاری ایسنا ، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی(بیدادگاه) دادگستری گفت: زمان اجرای این حکم مشخص نیست.

افزایش قیمت بنزین در نوامبر 2019 به روزهای ناآرامی در (جغرافیای سیاسی موسوم به) ایران منجر شده بود ، که در آن نیروهای امنیتی از خشونت علیه معترضین استفاده کردند. رهبری تظاهرکنندگان را مزدور دشمنان ایران -ایالات متحده ، اسرائیل و عربستان سعودی توصیف کرد که از دیدگاه ایران ، آنها نمی خواستند به افزایش قیمت بنزین اعتراض کنند ، بلکه برای تضعیف و خرابکاری یا حتی براندازی نظام(غیرقانونی) ایران به خیابان‌ها آمده بودند.

حکم اعدام علیه این سه جوان امیر حسین مرادی، سعید تمجیدی، محمد رجبی در خارج به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.

دولت ایران هنوز اطلاعات دقیقی در مورد تعداد کشته شدگان این اعتراضات نداده است. براساس گزارش های تأیید نشده ، در ناآرامی ها200 نفر کشته شدند. اما منابع خارجی از کشته های بسیار بیشتری صحبت می کنند. علاوه بر این ، بیش از 1000 تظاهرکننده در آن زمان دستگیر شدند.


فواد فرج پور

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
WWW.ALAHWAZ.COM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا