الاحوازجغرافياي ايران جعليملل تحت ستم

“ما تاریخ چند هزار ساله داریم؛ این یعنی بهتریم؟!”

روی بحث من با شما نژادپرستان فارسی است. شما پان فارسهای کودن!.

یونان باستان به مراتب از (ایران جعلی) باستان روی تاریخ اثر عمیق تری گذاشت. سقراط، افلاطون، ارسطو، تالس، فیثاغورس، اقلیدس، بقراط و … در فلسفه و سیاست و طب و هنر و ریاضی و … شاهکار آفرینش بودند. اما یونان چند سال پیش به درجه‌ای از فلاکت و بدبختی رسید که برای بقا حتی برخی پیشنهاد دادند بخشی از خاکش را به کشور همسایه بفروشد!
مصر هم تمدنی شگفت انگیز و خارق‌العاده دارد اما این روزها گرفتار چند دستگی سیاسی، فساد اقتصادی و تنشهای قومی شده است و اوضاعی رقت انگیز را بعد از یک انقلاب تجربه میکند.

گذشته گرایی با گذشته پرستی تفاوت دارد. «داشتم داشتم، حساب نیست، دارم دارم حسابه»! افتخار به گذشته و تاریخ باشکوه( که صدالبته آن گذشته و تاریخی که بنام خودتان زده‌اید، تاریخ به سرقت رفته ملت‌های غیرفارسی چون عرب‌ها، تورک ها، کردها ووو است و نه شما فارسها) برای خوشبختی کفایت نمیکند. بی‌جهت دلتان را به نداشته هایتان خوش نکنید.
باید بپذیرید که روزگار خوبی را نمی گذرانید، نگاهی به گله و شکایت های پیرامونتان بیندازید!

این همه زباله در خیابان و دریا و بیابان را شبها که خواب هستید، لابد آقای ترامپ می‌آید و میریزد؟!
این همه قتل عام جاده‌ای نتیجه مداخله اسرائیل است؟! این تلاطم بازار و بی نظمی اقتصادی و دلال مسلکی کار عربستان است؟! آن آقایی که دیروز در اتوبان پیش چشم شماها فارسهای بافرهنگ خیلی باشعور بطری شیشه‌ای دلستر را از ماشین بیرون پرت کرد و هزار تکه شد و نزدیک بود سرنشینان چند ماشین را به کُشتن بدهد، داماد صدام بود دیگر؟!
نخست وزیر انگلیس هر سال نوروز میآید و برای یک جوجه کباب و یک چای آتشی هکتارها جنگل چند هزارساله را آتش میزند؟
باور کنید که باید تعارف و تحسین های اغراق آمیز مسخره تان را کنار بگذارید و بپذیرید که شماها جماعتی هستید در این جغرافیای اشغال شده که نه تنها نادان و ابله هستید، بلکه در مقابل دانستن، “جانانه” مقاومت میکنید. تلاش کنید در دسته چارپایان نشخوارکننده قرار نگیرید.
این نوشتار یک یادآوری به خودتان است که باید دست از اغراق ها و موهومات معمول بردارید و با واقعیت های پیرامونتان مثل یک بیماری روبه رو شوید. شما بیمار فرهنگی و فکری هستید. انکار و حاشا کردن بیماری نتیجه‌ای به مراتب دردناک تر از درمان دارد… باید به مردم بهتری تبدیل شوید. البته اگر در توانتان هست

فواد فرج پور

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
WWW.ALAHWAZ.COM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا