دیدگاه‌ها

اعدامهای خمینی، جلاد خاورمیانه

عفو بین‌الملل روز سه شنبه دوم اردیبهشت 1399 با انتشار گزارشی درباره اعدام‌ها در جهان، اعلام کرد که در سال 2019 میلادی دست‌کم 657تن در جهان اعدام شدند. پس از چین، ایران اشغالگر با 251 اعدام در رتبه دوم قرار گرفته و مسئول بیش از یک سوم اعدامهای ثبت شده در جهان است.
البته این اولین بار نیست که ایران اشغالگر رکوردار اعدام در جهان شده است.

▪️خمینی، بنیانگذار اعدامهای ستمگرانه پس از انقلاب 57

یکی از موضوعاتی که بعد از انقلاب در جغرافیای جعلی موسوم به ایران خودنمایی می‌کند، حجم گسترده اعدامهای سیاسی، عقیدتی و قومی است که بدستور مستقیم خمینی جلاد قرن بیستم صورت گرفته است. اعدامهای گروهی بی ضابطه و ستمگرانه که در بیدادگاههای نظام ولایت فقیه صورت پذیرفته است. دادگاههای انقلاب(بیدادگاهها) در تاریخ 5 اسفند 1357 و به دستور خمینی مقبور تشکیل شدند. در 5 اسفند همان سال نیز خمینی جلاد، صادق خلخالی را مامور تشکیل دادگاه یا قصاب خانه انقلاب کرد. خلخالی کسی بود که حکم اعدام جوانان کردستان اشغالی، قتل عام خونین المحمره معروف به چهارشنبه سیاه، تهران، شیراز و بسیاری از شهرهای دیگر را بدون محاکمه و در دادگاهی کمتر از 24ساعت صادر کرد.
بنا بر گزارش سازمان عفو بین الملل از زمان انقلاب 57 تا اسفند 58 تعداد 438 نفر توسط قصاب خانه انقلاب ملایان اعدام شدند. خلخالی میگفت: “من با خلوص نیت کار کردم، ما اینها را اعدام کردیم دستها را قطع میکنیم جاسوسان همه به نابودی کشیده شدند… “

اعدامهای کردستان و قتل عام المحمره
از جمله اعدامهایی که بدستور خمینی در سالهای آغازین حکومت خون و اعدام او صورت گرفت، اعدام جوانان کردستان و قتل عام المحمره بود. اوج این اعدام‌ها بعد از 27 خرداد 58 صورت گرفت، زمانیکه خمینی دستور معروف خود را برای مداخله نظامی تمام عیار در داخل کردستان، و تبدیل الاحواز اشغالی به پادگان نظامی، صادر کرد.
سربازان ولایت مهاش فقیه در شماری از روستاهای کردستان دست به قتل عام زدند و از زنان و مردان سالمند گرفته تا کودکان و نوزادان را از دم تیغ گذراندند. در المحمره نیز بوسیله جهان آرا و به فرماندهی مدنی، مردم عرب المحمره را که برای مطالبات استقلال طلبانه خود بطور مسالمت آمیز به خیابان‌ها آمده بودند وحشیانه و بدم اخطار قبلی به رگبار گلوله بستند. گوشت و خون کشته شدگان بر در دیوارهای خانه ها چسبیده بود.
بعد از درگیری‌های کردستان و الاحواز اشغالی بدستور خمینی جلاد، پای صادق خلخالی به کردستان باز شد. او در یکی از بحث برانگیزترین اظهاراتش گفته بود: من حاکم شرع بودم و پانصد نفر از جانیان و سرسپردگان! رژیم شاه را اعدام کردم و صدها نفر از عوامل عائله های کردستان، الاحواز، و گنبد و… را کشتم.
خمینی نیز در تایید خلخالی و نیروهای آدمکش تحت امرش گفت: با آنها باید با شدت رفتار کرد، دولت باید با شدت رفتار کند،…. اگر با شدت رفتار نکنید ما با شما با شدت رفتار خواهیم کرد!.
از این زمان بود که اعدام‌ها شدت گرفتند.

فواد فرج پور

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
WWW.ALAHWAZ.COM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا