جغرافياي ايران جعليجهان

داستان حمله‌ٔ سپاه خامنه‌ای به ماکت ناو هواپیمابر

سپاه خامنه‌ای که این روزها پس از ضرباتی که از ملت‌های غیرفارس در سراسر جغرافیای سیاسی موسوم به ایران خورده و پاسدار سلیمانی را هم به‌عنوان «گنده لات» ولایت از کف رفته می‌بیند، در وضعیت گاوگیجه مطلق قرار گرفته و با عربده‌کشی به هر سمت مشت و لگدی پرتاب می‌کند یا گلوله و موشک می‌پراکند. برایش هم مهم نیست که آیا خودی را هدف قرار می‌دهد یا دشمن فرضی را.
خب بهتر است نگاهی به نمایش مضحک «اقتدار» سپاه در رزمایش اخیرش در خلیج عربی، بیندازیم.

از آنچه دست کم در حد اشاره‌ای نمی‌توان گذشت، عدم تطابق هارت و پورت‌های ولایی سپاه خامنه‌ای در انهدام یا هدف قرار دادن ماکت ناو هواپیمابر با تصاویری است که بعنوان «لحظه‌ٔ اصابت» به خورد شبکه‌های خبری داده شده است.
در تصویر فوق که توسط خبرگزاریهای حکومتی به کرات منتشر شده است، به‌ روشنی دیده می‌شود که انفجار یا فرود موشک «نقطه زن» سپاه در آب صورت گرفته است. البته همین میزان توفیق جای بسی تقدیر از برادران آتش به اختیار دارد؛ بهرحال خیلی بهتر از آن است که موشکها مانند آنچه که مردم کرمانشاه اشغالی تجربه کردند، به یک روستای ساحلی این سو یا آن سوی خلیج‌ عربی می‌خورد!

در خبرپراکنی و هارت‌وپورت بسیار از اصابت‌های دقیق و انهدام «قایق‌های حفاظتی» ناو صحبت شده، که در این سناریو هم باز هیچ تصویری از قایق‌های حفاظتی وجود ندارد. اما در یکی دیگر از بی‌نظیرترین فیلم‌هایی!!! که از «اصابت به هدف» در دست هست، باز موشک ولایت‌مدار از ماکت عبور می‌کند و به سمت دیگری می‌رود!!! [شاید اجنه مسیر موشک نگون بخت را منحرف ساخته‌اند.. الله اعلم]

هر چه هست در اقدام مقتدرانه بعدی، قایق‌ موتوریهای سپاه که به تیربار دشمن‌شکن (!) دوشکا مجهز هستند، دور ماکت مادرمرده‌ٔ بی‌صاحب مذکور که با کابل و طناب به کف خلیج نیلگون همیشه عربی بسته شده می‌چرخند و می‌چرخند تا سربازان آمریکایی سرگیجه بگیرند و…
البته اقتدار به همین جا هم ختم نمی‌شود، نیروهای دشمن شکن سپاه که هرچه داشتند در طَبَق اخلاص گذاشتند و به سوی ماکت شلیک کردند، وقتی مطمئن شدند که دُژمن فرضی قصد پاسخ دادن متقابل به «اقتدار» ولایی ندارد، با هلیکوپتر‌هایشان با احتیاط و شجاعت تمام بر روی ماکت ناو هواپیمابر آمریکایی‌های ذلیل مرده فرود آمدند.

آگاهان و مغزهای متفکر نظامی خامنه‌ای درباره‌ٔ این حرکت جسورانه سپاه اظهار کردند که هدف نیروهای خامنه‌ای این بود که باقیمانده‌ٔ مقاومت دُژمن فرضی را درهم بشکنند.
البته آگاهان امر پاسخ ندادند که ناوی که با این همه موشک زمین به دریا، هوا به دریا، هوا به زمین، زیر زمین به دریا و دریا به دریا و دریا به اعماق زمین هدف قرار گرفته، چه چیزی از آن برای هلی بُرد «غیور ساندیس‌خواران سپاه» باقی مانده؛ پس دیگر چه نیازی به این همه زحمت؟!!

کسی چه می‌داند، شاید اصلاً وقتی دیدند موشک باعث غرق شدن ناو نشده، می‌خواستند با سوراخ کردن کف آن بوسیله دریل یا حتی یک نارنجک، ناو را به اعماق آبها بفرستند تا دیگر اوج «اقتدار» نظام خامنه‌ای به چشم خودی و خصوصا آمریکای و اسرائیل بخت برگشته فرو برود!

واقعیت این است که خامنه‌ای به قدرت‌نمایی پوشالی محتاج‌تر از آن است که توان اندیشیدن به این «جزئیات» را داشته باشد. آنچه او نیاز داشت، نشان دادن لحظات شلیک موشکهای مختلف بود؛ نه ضرورتاً فرود آنها روی هدف! چرا که هدف کلاً جای دیگری است.
«قدرت موشکی» همان است خامنه‌ای و سپاه پوشالی آن را مهمترین اهرم قدرت نظامی خود و نظامشان می‌دانند. کما اینکه یکی از مهره‌های حکومت خامنه‌ای در روزنامهٔ سپاه موسوم به «جوان» در 8مرداد 99 به‌خوبی به «پیام»های مورد نیاز و مورد نظر خامنه‌ای که باید پس از این رزمایش در بوق و کرنا می‌شد اشاره می‌کند.

در این مقاله که اشاره‌ای به استغاثه‌ٔ خامنه‌ای در آستانه‌ٔ انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا کرده، پیام این رزمایش را در چهار محور خلاصه و جمع‌بندی نموده که هدف دوگانه‌ٔ ارعاب بین‌المللی و مصرف داخلی آن را برجسته می‌کند. وی البته به زبان معکوس آخوندی سخن گفته که ترجمه‌ٔ صحیح آن چنین است:

1- اشاره به هراس نظام از اعتراضات پایان ناپذیر مردمی و اینکه گویا خامنه‌ای خائن آنرا کنترل کرده است. (مصرف داخلی)
2- قدرت‌نمایی پوشالی نظامی (مصرف دوگانه داخلی برای امید بخشی به مزدوران بین‌المللی برای ارعاب از توان موشکی خامنه‌ای)
3- اشاره به انزوای حکومت خامنه‌ای و دست به دامن شدن وی به روسیه و چین با اعطای امتیازات خاک بر باد ده (مصرف داخلی برای دلداری به مزدوران)
4- این محور که شاید شاه بیت این جمع‌بندی‌ها باشد، موقعیت آچمز نظام را برجسته می‌کند که هم از بیرون تحت فشار بین‌المللی است و هم از درون توسط مردم به‌جان آمده، خود را در معرض جارو شدن می‌بیند؛ از این رو برعکس آنها را با وقاحت خاص آخوندی بر کاغذ می‌آورد.

فواد فرج پور

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
WWW.ALAHWAZ.COM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا